شنبه 16 تیر 1403

ضرورت برخورد با عاملان معدوم سازی جوجه های یک روزه / موضوع کمبود نهاده های دامی در کمیسیون کشاورزی بررسی می شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ضرورت برخورد با عاملان معدوم سازی جوجه های یک روزه / موضوع کمبود نهاده های دامی در کمیسیون کشاورزی بررسی می شود

رحمت الله نوروزی گفت: کمیسیون کشاورزی و دستگاه های متولی باید موضوع معدوم سازی جوجه های یک روزه را بررسی کنند و با خاطیان برخورد لازم صورت گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، درباره انتشار کلیپ هایی مبنی بر معدوم سازی جوجه های یک روزه به بهانه کمبود نهاده های دامی، اظهار داشت: همه ما در بحث تامین امنیت غذایی در قبال هم وطنان خود وظیفه داریم و امیدواریم انتشار این رفتارهای ناصحیح در فضای مجازی صحت نداشته باشد.

وی افزود: هم کمیسیون کشاورزی و هم دستگاه های متولی باید موضوع معدوم سازی جوجه های یک روزه را بررسی کنند و با خاطیان برخورد قاطع انجام شود.

نوروزی تصریح کرد: مبحث کمبود نهاده های دامی موضوعی جدا است و ما وظیفه داریم دغدغه های تولید کنندگان را برطرف کنیم زیرا این حق مردم است و آنها از ما انتظار دارند.

وی عنوان کرد: ارز ترجیحی فساد زا بود و این جراحی بزرگ باید انجام می شد اما نباید شرایط به گونه ای شود که قیمت جوجه ده هزار تومانی، به هزار تومان برسد و عده ای به بهانه کمبود نهاده های دامی، جوجه ها را معدوم کنند؛ این کاری نادرست است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر و معاون وزارت جهاد کشاورزی عنوان می کنند که از نظر تامین نهاده های دامی کمبودی وجود ندارد اما برخی تولید کنندگان نهاده های دامی، معتقدند در تامین نهاده، با مشکل مواجه هستند که البته این موضوع روز یکشنبه در کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی خواهد شد.

نوروزی خاطرنشان کرد: تفکر جمعی همواره در سخت ترین شرایط نیز بر ما غالب بوده و همه برای تامین معیشت مردم کمک کردیم، در واقع چه در زمان جنگ، چه ابتدای انقلاب و چه پس از آن همه تلاش کرده ایم و از اعماق وجود در خدمت مردم بوده ایم و در این میان تولید کنندگان نیز همواره همراهی داشتند حتی در زمان شیوع کرونا برای تامین مایحتاج بیمارستان ها، تجهیزات و وسایل پزشکی و ماسک پای کار بودند اکنون نیز باید یک جهاد ملی صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه دشمنان می خواهند مشکلاتی را برای ملت ما ایجاد کنند همه باید کمک کنیم تا با افزایش تولید، کمبودی صورت نگیرد، در واقع باید در دهان دشمنان قسم خورده نظام بزنیم و این چالش ها و مشکلات را برطرف کنیم.

انتهای پیام /