شنبه 29 اردیبهشت 1403

طبیعت و محیط زیست

طبیعت و محیط زیست

وب‌گاه مشرق نیوز

محققان روشی جدید در روند فراوری و شکستن سنگ‌های سخت مورد استفاده در ساخت و ساز یافته‌اند که موجب جذب نیم درصد از گاز دی‌اکسید کربن در جهان می‌شود.

وب‌گاه الف

«سبزه» یکی از سین‌های مهم سفره نوروز بوده که بر اساس اسناد تاریخی، نماد باروری و جاودانگی است، اما به تازگی موضوعی درباره ماهیت این سین نوروزی مطرح شده است مبنی بر این‌که رویاندن و رها کردن سبزه به محیط زیست و طبیعت آسیب می‌رساند و بهتر است کاشتن نهال جایگزینِ آن شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

علی آنکه کارشناسان افزایش تعرفه را راهکار محدودیت کشت هندوانه می دانند، امامدیرکل دفتر سبزی و صیفی معتقد است که هندوانه آب زیادی مصرف نمی کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در جریان بازدید گشت های تعزیرات حکومتی و نظارت بر اصناف، بازرسان یک آبمیوه‌فروشی که آبمیوه‌های فاسد را به مشتریان ارائه می کرد، پلمپ کردند.

وب‌گاه فرارو

خرس سیاه از بزرگ‌ترین خرس‌های سیاه آسیایی در زیست‌گاه حیات وحش شهرستان میناب است. به‌خاطر جثه‌ی خیلی بزرگی که دارد به‌راحتی نمی‌تواند به داخل این غار برود و برای ورود و خروج از غار مجبور است از قسمت عقب بدن خود استفاده کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

میوه ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر، آب و سایر مواد مغذی زیادی دارد که بدن ما به آن نیاز دارد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی هلال احمر مهمترین دستاورد‌ها و خدمات هلال‌احمر در سال 1401 را تشریح کرد.

خبرگزاری مهر

شاهرود - نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس بابیان اینکه خرابی‌های شاهوار سریعا باید ترمیم شود، گفت: اجاره تمدید معدن بوکسیت در شاهوار را نمی‌دهیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری آنلاین نوشت: رییس اداره محیط زیست لارستان از مشاهده و شناسایی پلنگ نر غالب ایرانی در لارستان خبر داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا بارش‌ها در شمال شرقی کشور ادامه دارد و فعالیت این سامانه بارشی تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت.

وب‌گاه عصر ایران

به طور معمول، چرخ و فلک ها دارای کابل هایی هستند که از وسط حلقه آنها عبور می کند، اما طی چند سال اخیر، فناوری به گونه ای تکامل یافته که امکان چرخش کابین های چرخ و فلک بدون استفاده از آنها نیز فراهم شده است.

وب‌گاه فرارو

در حاشیه جنوبی جاده بم زاهدان، در شمال روستای حسین‌آبادِ پشترودِ شهرستان نرماشیر (استان کرمان)، سه عمارت شاخص وجود داشت که در روز‌های اخیر دو بنا از آن‌ها با بولدوزر به کلی تخریب شده است.

وب‌گاه 55 آنلاین

قیمت میوه شب عید مشخص شد

وب‌گاه مشرق نیوز

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشت 90 درصدی اراضی کشاورزی در طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور مربوط به گندم و جو است.

وب‌گاه فرارو

اگرچه بازسازی خانه‌های قدیمی به علت صرف زمان و هزینه بالا ممکن است چالشی پر استرس و اضطرابآور به نظر برسد، داشتن یک طرح منظم و کارشناسی شده می‌تواند آن را به یک پروژه موفق تبدیل کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان این استان طی چهار روز آینده را صاف تا نیمه‌ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد.