شنبه 29 اردیبهشت 1403

طبیعت و محیط زیست

طبیعت و محیط زیست

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یکشنبه (28 اسفند) سامانه بارشی جدیدی وارد کشور شده و در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، همدان و قزوین سبب بارندگی می شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی 11 استان کشور در آستانه سال نو هشدار داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت جوی استان‌های کشور طی روزهای آینده را تشریح کرد و از ورود سامانه جدید بارشی از فردا، احتمال خیزش گردوخاک در 11 استان و کاهش دما در دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور خبر داد.

خبرگزاری مهر

رشت - بهسازی حدود 30 درصدی زباله سراوان حرکت امیدبخشی از سوی مسئولان است که البته باید با سرعت و دقت بیشتری پیگیری شود تا رویای بازگشت و احیای سراوان به طبیعت به واقعیت تبدیل شود.

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از صادرات 10تن پرتقال مازندران به کشور چین برای اولین بار در تاریخ خبر داد و گفت: نقش این استان در صادرات محصولات کشاورزی برای ارز آوری و رونق اقتصادی محوری است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شرکت سیمان صوفیان در ششمین همایش استانی رعایت حقوق مصرف کنندگان از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با اهداء گواهینامه و تندیس مورد تجلیل قرار گرفت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یکی از روش های سرمایه گذاری طولانی مدت و کسب درآمد میلیاردی در زمینه کشاورزی کاشت و احداث باغ گردو می باشد.

خبرگزاری مهر

تبریز - سرپرست سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی گفت: برای حذف واسطه‌های بخش کشاورزی با همکاری تعاونی‌ها در هر شهرستان حداقل یک روستا بازار ایجاد می‌شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا خبر داد.

خبرگزاری مهر

تا ساعاتی دیگر 5 ایستگاه کارگر، لاله، تقاطع میدان ولی عصر (عج)، تقاطع هفت تیر و ورودی ایستگاه مدافعان سلامت به طول 11 و نیم کیلومتر افتتاح می شود که امید است ترافیک تهران را بهبود بخشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

محققان روشی جدید در روند فراوری و شکستن سنگ‌های سخت مورد استفاده در ساخت و ساز یافته‌اند که موجب جذب نیم درصد از گاز دی‌اکسید کربن در جهان می‌شود.

وب‌گاه الف

«سبزه» یکی از سین‌های مهم سفره نوروز بوده که بر اساس اسناد تاریخی، نماد باروری و جاودانگی است، اما به تازگی موضوعی درباره ماهیت این سین نوروزی مطرح شده است مبنی بر این‌که رویاندن و رها کردن سبزه به محیط زیست و طبیعت آسیب می‌رساند و بهتر است کاشتن نهال جایگزینِ آن شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

علی آنکه کارشناسان افزایش تعرفه را راهکار محدودیت کشت هندوانه می دانند، امامدیرکل دفتر سبزی و صیفی معتقد است که هندوانه آب زیادی مصرف نمی کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در جریان بازدید گشت های تعزیرات حکومتی و نظارت بر اصناف، بازرسان یک آبمیوه‌فروشی که آبمیوه‌های فاسد را به مشتریان ارائه می کرد، پلمپ کردند.

وب‌گاه فرارو

خرس سیاه از بزرگ‌ترین خرس‌های سیاه آسیایی در زیست‌گاه حیات وحش شهرستان میناب است. به‌خاطر جثه‌ی خیلی بزرگی که دارد به‌راحتی نمی‌تواند به داخل این غار برود و برای ورود و خروج از غار مجبور است از قسمت عقب بدن خود استفاده کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

میوه ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر، آب و سایر مواد مغذی زیادی دارد که بدن ما به آن نیاز دارد.