سه‌شنبه 1 خرداد 1403

طب اسلامی

طب اسلامی

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: دکتر محسن رادپور اظهار داشت: از قرون 17 و 18 میلادی به بعد، حکمای مسلمان چین، کوشیدند که معارف اسلامی و تصوف را به زبان چینی بیان کنند و حتی بعضی آثار شیخ نجم الدین رازی و شیخ عبدالرحمن جامی و دیگر بزرگان صوفیه را به چینی ترجمه کردند. آنها در این نوشته‌ها از نحوه بیان و اصطلاحات کنفوسیوسی و دائویی بهره برده و به یک معنی هم سنت حکمی چین را توسعه بخشیدند و هم تعالیم عرفانی...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آیت‌الله حسین نوری همدانی صبح امروز در دیدار با رئیس جمهور اظهار کرد: از شما درخواست داریم که توجه بیشتری به وضع معیشت مردم شود به ویژه موضوع ارزش پول ملی که نیازمند پیگیری ویژه است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

عباس عبدی نوشت: توطئه‌ای برای فراری دادن پزشکان از کشور و مهاجرت به خارج در جریان است. یک جریان ضدعلم در همه عرصه‌ها شکل گرفته که می‌خواهد از طریق جایگزین کردن شبه علم به جای علم، هدف خود را که نابودی کشور است پیش ببرد و این کار را از طریق رواج شبه علم در پزشکی آغاز کرده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

باورکردنی نیست که عده‌ای متقلب و فریبکار به جان سلامتی و بهداشت مردم بیفتند و تحت عناوین پرطمطراق و پوچ مثل طب سنتی و اسلامی و ایرانی در فضای مجازی جولان دهند یا مردم را گمراه یا سرکیسه کنند یا هر دو.

وب‌گاه عصر ایران

یک جریان ضد علم در همه عرصه‌ها شکل گرفته است که می‌خواهد از طریق جایگزین کردن شبه علم به جای علم، هدف خود را که نابودی کشور است پیش ببرد و این کار را از طریق رواج طب سنتی در علم پزشکی آغاز کرده است. ناآگاهی و خرافه‌پرستی و جهل، سمومی است که نیاز به واردات ندارد و این صد درصد تولید داخل است و برای درمان بیماری‌های مردم تجویز می‌کنند ولی ثمره آن را نه در سلامت که در سیاست می‌چینند.

وب‌گاه خبر آنلاین

عباس عبدی در اعتماد نوشت: باورکردنی نیست که عده‌ای متقلب و فریبکار به جان سلامتی و بهداشت مردم بیفتند و تحت عناوین پرطمطراق و پوچ مثل طب سنتی و اسلامی و ایرانی در فضای مجازی جولان دهند یا مردم را گمراه یا سرکیسه کنند یا هر دو.

وب‌گاه مشرق نیوز

بحث بین موافقان و مخالفان طب سنتی همچنان ادامه دارد اما نقطه اشتراک رویکرد دو طرف، لزوم توجه به شواهد علمی است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس فراکسیون طب سنتی مجلس با اشاره به لزوم ارتقای ساختار و تشکیل معاونت طب سنتی در وزارت بهداشت، گفت: عده‌ای از اساتید جامعه پزشکی، در برابر طب سنتی مقاومت کرده و اجازه نمی‌دهند ساختار طب سنتی، ارتقا پیدا کرده و نظارت افزایش یابد.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زهره الهیان، رییس فراکسیون طب سنتی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول طبابت با اساتیدی برخورد کردم که مطالعاتی در طب سنتی داشته اند، گفت: از ابتدای ورود به مجلس، ضرورت وجود فراکسیون طب سنتی برای سیاستگذاری، قانونگذاری و نظارت در این حوزه وجود دارد؛ چراکه طب ایرانی، ظرفیت عظیم تاریخی 7 هزار ساله است که در طی نسل‌های گذشته به ما رسیده و بخشی...

وب‌گاه فرارو

عضو هیئت‌مدیره نظام پزشکی گفت: تا قبل از سال 90 چیزی به نام طب اسلامی در کشور نداشتیم. چند کتاب تحت‌عنوان طب‌الائمه، طب‌الرضا و طب‌الحدیث وجود داشت که بیشتر در حد توصیه بود؛ مثل اینکه پرخوری نکنید یا قبل از سیرشدن دست از خوردن غذا بکشید و... حدود یک دهه است که سروکله این افراد پیدا شده. به‌تدریج مشخص شد، ادعاهای‌شان نه‌تنها نفعی ندارد که منجر به آسیب به بیماران هم می‌شود.

وب‌گاه عصر ایران

این الگوی مدیریت نزد نواصولگرایان حاکم است و تا تخریب ساختمان های مقاوم و مجوزدار به نحو دیگری ادامه خواهد یافت و از پاسخگویی هم گریزان هستند. وضعیت برخی از ساختمان‌های مسکن مهر که در دولت اول اصولگرایان ساخته شد را در زلزله کرمانشاه به یاد دارید؟ این تخریب نشان داد که ساختمان‌سازی‌ها در دوره جدید چه حال و روزی دارد؟ کل مدیریت شهری تهران چنین است. حادثه خلازیر هم مشت نمونه خروار است.

وب‌گاه خبر آنلاین

هم میهن نوشت: اگر فیلم تخریب ساختمان‌های غیرمجاز در محله خلازیر منطقه 19 تهران را که روز یکشنبه رخ داد ندیده‌اید، حتماً در اولین فرصت آن را ببینید. این نمادی است از مدیریت کنونی امور شهر تهران.

وب‌گاه عصر ایران

عناب سرشار از پتاسیم است و سدیم کمی دارد. پتاسیم رگ های خونی شما را شل می کند و به تنظیم سطح فشار خون کمک می کند. این میوه همچنین به عنوان یک عامل ضد آتروژن عمل می کند. از رسوب چربی و گرفتگی عروق شما جلوگیری می کند. همچنین مشخص شد که عناب به کاهش میزان چربی در خون نوجوانان چاق کمک کرده است. می تواند خطر بیماری قلبی را در نوجوانان کاهش دهد.

وب‌گاه خبر آنلاین

رویداد 24 نوشت: رسانه‌های آلمانی از سفر حسینعلی نیری از مقامات پیشین عالی قوه قضاییه ایران به آلمان و بستری شدن او در بیمارستان پروفسور سمیعی خبر داده‌اند. پیش از این هم آیت‌الله هاشمی شاهرودی در همین بیمارستان بستری شده بود. رویداد24 در گزارشی به حاشیه‌های سفر نیری پرداخته و همچنین حاشیه‌های سفر هاشمی شاهرودی به آلمان را از زبان علی ماجدی سفیر وقت ایران در آلمان روایت کرده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین