چهارشنبه 18 مهر 1403

طرح جامع منطقه گردشگری گردو اراک ابلاغ شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح جامع منطقه گردشگری گردو اراک ابلاغ شد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: منطقه تفرجگاهی گردو اراک یکی ازکانون‌های مهم برای جذب گردشگران است که اجرای طرح جامع آن به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.

سید «علی آقازاده» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از منطقه گردشگری گردو اراک در جمع اصحاب رسانه افزود: ساماندهی دره تفرجگاهی گردو یکی از مطالبات مهم مردم استان مرکزی به ویژه شهرستان اراک است که در 10 سال اخیر بیشتر مورد توجه بوده است.

وی بیان کرد: تمامی تلاش به کار گرفته شده تا این کانون گردشگری از شرایط نابسامان خارج شود و به وضعیت مطلوب برسد هرچند در دهه اخیر اقدامات خوبی به ویژه در زمینه آبخیزداری و کارهای زیرساختی از سوی دولت، دستگاه‌ها و شهرداری اراک به‌صورت پراکنده انجام شده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: در بودجه امسال شهرداری اراک، 150 میلیارد ریال برای منطقه گردشگری گردو پیش‌بینی شده و استانداری مرکزی نیز با وجود تنگنای اعتباری، 50 میلیارد ریال برای آبرسانی به مناطق بالا دست و فضای سبز این منطقه در نظر گرفته است.

آقازاده اظهار داشت: قرار است که عملیات عمرانی از سوی شهرداری اراک هفته آینده در چهار جبهه منطقه گردشگری گردو اراک کلید بخورد و در راستای ایجاد راه و جاده دسترسی، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای کاربری‌های تجاری، فرهنگی و گردشگری، آبرسانی به منطقه بالا دست 97 هکتاری و فضای سبز اقدامات موثری صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری اراک موظف شده این طرح را با فوریت و دقت کافی در دستور کار قرار دهد و حمایت لازم از این طرح صورت می‌گیرد.

استاندار مرکزی افزود: در راستای راه دسترسی و نقطه اتصال به کمربندی جنوبی در ورود و خروج تصمیمات خوبی در جریان است و ایجاد مجتمع گردشگری در این منطقه پس از 10 سال به شرایط قابل قبول و رضایت بخشی رسیده است.

دره گردو منطقه نمونه گردشگری است که با وسعت 100 هکتار در جنوب شهر اراک قرار دارد و از آب و هوای مناسب، طبیعت بکر و مسیر دسترسی آسان برخوردار است.

دلیل نامگذاری این منطقه باعنوان «گردو» وجود روستای گردو در جوار آن و شمار زیادی درخت گردو در این دره است.

*س_برچسب‌ها_س*