یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

طرح پیشنهادی آمریکا برای حمله اسرائیل به رفح

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
طرح پیشنهادی آمریکا برای حمله اسرائیل به رفح

اقتصادنیوز: به گزارش رسانه‌های عبری، آمریکا ادعا کرده است با کشته شدن شمار بیشتری از غیرنظامیان در رفح مانند پیامدهای حمله ارتش اسرائیل به غزه و خان یونس مخالف است و در عوض پیشنهاد تشکیل اتاق فرماندهی مشترک و انجام عملیات محدود توسط در رفح را مطرح کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در حالی که یواو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن به سر می‌برد، چارلز براون رئیس ستاد مشترک آمریکا در گفت‌وگو با همتای صهیونیستش پیشنهاد ویژه ای را درباره حمله رژیم اشغالگر به شهر رفح در جنوب نوار غزه مطرح کرده است.

رسانه‌های عبری در این باره گزارش دادند: براساس طرح آمریکا، تجهیزات ویژه ای در مرز با مصر نصب شده و مرزها پس از بسته شدن با استفاده از دوربین و فناوری مدرن کنترل خواهد شد. همچنین رفح توسط ارتش رژیم صهیونیستی به محاصره درخواهد آمد.

خبر مرتبط حمله پهپادی اسرائیل به سوریه

اقتصادنیوز: اسرائیل بامداد امروز یکشنبه منطقه «حوض الیرموک» در حومه غربی درعا در جنوب سوریه را هدف قرار داد.

در طرح پیشنهادی آمریکا، عملیات نظامی و پیشروی محدود در مناطق مشخص و با استناد به اطلاعات جاسوسی به دست آمده، انجام خواهد گرفت و رژیم اشغالگر یک اتاق عملیات مشترک با آمریکا با هدف هماهنگی فعالیت ها در جنوب نوار غزه ایجاد خواهند کرد.

رسانه های صهیونیست همچنین از فقدان هرگونه طرحی از سوی رژیم صهیونیستی برای مرحله پس از پایان جنگ در نوار غزه و عدم تعیین مسئول اداره امور غزه اظهار نارضایتی کرده اند.

وزرای امور خارجه مصر، اردن، عربستان، قطر و امارات 10 روز پیش با هدف ارائه دیدگاه‌هایشان درباره حل قضیه فلسطین با همتای آمریکایی شان آنتونی بلینکن دیدار کردند. وزیر امور خارجه آمریکا در این دیدار، طرح استقرار نیروهای مشترک عربی در کرانه باختری و نوار غزه را مطرح کرد که این پیشنهاد با مخالفت شدید گروه‌های فلسطینی به ویژه جنبش حماس مواجه شد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین 15 مهرماه برابر با هفتم اکتبر 2023، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از 45 روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه 1402 (24 نوامبر 2023) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه 10 آذر (اول دسامبر 2023) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
طرح پیشنهادی آمریکا برای حمله اسرائیل به رفح 2