شنبه 14 مهر 1403

ظرفیت گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای رفع مشکل مسکن جهت دهی شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ظرفیت گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای رفع مشکل مسکن جهت دهی شود

گناباد - ایرنا - معاون مطالبه‌گری و شوراهای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: ظرفیت گروه‌های جهادی و مردمی این استان برای رفع معضل اشتغال و مسکن جوانان جهت دهی شود.

هاشم دائمی روز دوشنبه در مراسم قدردانی از گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکر گناباد با اشاره به اقدامات این گروه‌ها برای ارایه خدمات به جامعه و پیشگیری از کرونا افزود: شیوع این ویروس با وجود مشکلاتی که به دنبال داشت، فرصتی برای تجلی هم افرایی و هم دلی بین مردم ایجاد کرد.

وی ادامه داد: اگر در دوران دفاع مقدس مردم در پشت جبهه ملزومات مورد نیاز رزمندگان را تهیه می کردند، امروز در قالب گروه‌های جهادی برای حمایت از آسیب دیدگان کرونا و تهیه بسته های معیشتی و تولید اقلام بهداشتی به میدان آمده‌اند.

معاون مطالبه‌گری و شوراهای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: باید این پویش‌های مردمی و جهادی در مسیر رفع مشکلات تهیه مسکن و اشتغال و کارآفرینی جوانان جهت دهی شوند.

وی افزود: زمان ریشه کنی ویروس کرونا مشخص نیست و باید مردم فن زندگی کردن با این ویروس را یاد بگیرند و مانند سایر مشکلات زندگی با تنگناهای آن هم دست و پنجه نرم کنند و سعی کنند بر آنها چیره شوند.

فرماندار گناباد هم گفت: ابن شهرستان جزو نخستین شهرستان‌های خراسان رضوی بود که از ابتدای شیوع ویروس کرونا ظرفیت‌های مردمی و خیران آن برای پیشگیری از این ویروس و تهیه اقلام بهداشتی مانند تهیه ماسک و دستکش و سایر ملزومات به میدان آمد.

حامد قربانی افزود: در مدت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی46 ایستگاه قرنطینه در مبادی ورودی مناطق شهری و روستایی گناباد با همکاری گروه‌های جهادی مردمی برای کاهش تبعات ویروس کرونا ایجاد شد.

وی ادامه داد: با وجودی که گناباد از نظر جمعیت در رتبه پانزدهم خراسان رضوی قرار دارد ولی از نظر فعالیت گروه‌های جهادی در رده چهارم و پنجم استان است.

فرماندار گناباد گفت: باید مانع از آن شد که ارزش‌ها و باورها تحت تاثیر مشکلات و شرایط اقتصادی قرار بگیرند و گسست نسلی و فاصله بین نسل جدید و قدیم به مانعی برای گسترش و نهادینه کردن ارزش‌ها تبدیل شود لذا باید با روحیه جهادی برای رفع مشکلات مردم تلاش کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گناباد هم گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا با پیگیری این ستاد و گروه‌های جهادی مردمی 10 تن مواد اولیه تولید ملزومات بهداشتی و ماسک تامین و تاکنون بیش از 90 هزار ماسک در شهرستان توزیع و 15 هزار ماسک هم به صورت رایگان در اختیار اقشار مستضعف قرار گرفته است.

علی ابراهیم زاده توزیع 2 هزار و 100 بسته کمک معیشتی به ارزش بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون ریال بین نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا را با هماهنگی و همکاری فرمانداری و قرارگاه مواسات و همدلی گناباد از دیگر اقدامات در این زمینه برشمرد.

مرکز شهرستان 90 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*