جمعه 28 اردیبهشت 1403

عدالت منطقه‌ای نقشه راه وزارت اقتصاد است

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
عدالت منطقه‌ای نقشه راه وزارت اقتصاد است

اصفهان - وزیر اقتصاد، حرکت به سمت عدالت منطقه‌ای را نقشه راه این وزارتخانه دانست و گفت: نظام تسهیلات دهی باید به نحوی تغییر یابد که براساس کارآمدی و عدالت فعالیت کنند.

اصفهان - وزیر اقتصاد، حرکت به سمت عدالت منطقه‌ای را نقشه راه این وزارتخانه دانست و گفت: نظام تسهیلات دهی باید به نحوی تغییر یابد که براساس کارآمدی و عدالت فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسان خاندوزی صبح پنجشنبه در شورای هماهنگی بانک‌های استان اصفهان، داشت: در حوزه تأمین منابع مالی برای طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری عقب‌ماندگی و انحراف بسیار زیادی داشته‌ایم که ناشی از سیاست‌گذاری کلان کشور بوده است.

وی ادامه داد: این موضوع در همه نهادهای سیاست‌گذاری توقعات درست و بجایی ایجاد کرده است و از این رو اقتصاد با واگذاری تصمیمات به واحدها مدیریت خواهد شد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه امروز شاهد نظام تخصیص اعتبار بی‌قواره در کشور هستیم، تصریح کرد: سال‌ها چون نقاشی که ایده اولیه‌ای در پس آن نبوده، اعتبارات به شکل غیر هدفمند هزینه شده است و استان‌های مختلف به تناسب دسترسی‌هایی که داشتند، بخش‌های صنعتی به تناسب نفوذی که داشتند و بانک‌های مختلف اعمال قدرت کرده و به دلخواه عمل کرده‌اند.

خاندوزی ادامه داد: در این میان، منافع ملی که باید هدف رشد صنعت، کشاورزی را تأمین کند و نیز منافع مردم به عنوان طرف دیگر عملیات بانکی، تا حد زیادی مغفول مانده و امروز باید این مسیر را قدم به قدم اصلاح کرده و نظام تسهیلات دهی را به نحوی تغییر دهیم که براساس کارآمدی و عدالت فعالیت کند.

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبارت در شبکه بانکی باید به نحوی باشد که کارآمدی در اولویت قرار گرفته و عدالت در بین بخش‌ها، مناطق و نواحی رعایت شود، افزود: این امر در همه زمینه‌های گردش مالی حتی حوزه مالیاتی پیگیری می‌شود.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه حرکت به سمت عدالت منطقه‌ای، نقشه راه وزارت اقتصاد است، تصریح کرد: نبود پایبندی و تخلفات در نظام اعتباری کشور مشکلاتی ایجاد کرده و امروز دسترسی به اعتبار، تسهیلات و منابع مالی پوشش دهنده همه ناکارآمدی‌های مدیر یک بنگاه اقتصادی شده است.

به گفته خاندوزی مشکلات بانکی امروز گریبان تولیدکنندگان را گرفته و این موضوع ناشی از آن است که بسیاری از بنگاه‌ها براساس مقیاس اقتصادی ایجاد نشده‌اند.

تکمیل می‌شود...