سه‌شنبه 3 مهر 1403

عدم افزایش تعرفه پزشکان به سلامت مردم آسیب می‌زند!

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
عدم افزایش تعرفه پزشکان به سلامت مردم آسیب می‌زند!

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، انیسیان مدیرکل اقتصاد و درمان سازمان نظام پزشکی در مصاحبه با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو درباره درخواست نظام پزشکی از بیمه‌ها اظهارکرد: ما از بیمه‌ها درخواستی نداریم در حقیقت ما از دولت درخواست داریم که حق مردم را بر سلامت و مطابق شایستگی آنها به رسمیت بشناسند.

وی با بیان اینکه بیمه‌ها بخشی از این نظام هستند افزود: وقتی صندوق بازنشستگی بیمه تأمین اجتماعی دچار کمبود بودجه می‌شود و مجبور است از سهم درمان به بازنشستگان دهد و وقتی بیمه سلامت نمی‌تواند تکالیفش را با بودجه خود تأمین کند در نتیجه مطالبات بخش دولتی و خصوصی هم پرداخت نمی‌شود.

مدیرکل اقتصاد و درمان سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: اگر سازمان برنامه و بودجه، دولت و مجلس حق مردم را بر سلامت به رسمیت بشناسند و بگویند مردم ما شایستگی و لیاقت برخورداری از خدمات مطلوب را دارند آن وقت با تکلیف کردن بیمه‌ها و تخصیص منابع مناسب و ایجاد ساختار مدیریت اقتصاد می‌توانند مشکلات بیمه‌ها را هم حل کنند.

وی افزود: در شرایطی که هزینه‌های جاری زندگی مردم افزایش پیدا کرده و مردم از جیب پرداخت می‌کنند اگر دولت هزینه‌های سلامت را هم در قالب بیمه نبیند قطعاً مردم باید از جیب پرداخت کنند.

مدیرکل اقتصاد و درمان سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه قیمت‌های دستوری ضامن کیفیت و دسترسی مردم به خدمات سلامت نیست گفت: مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌ها از سازمان تأمین اجتماعی هنوز از سال 1400 باقی مانده و با این شرایط تورمی، معلوم نیست که داروخانه‌ها و مراکز درمانی باید حقوق پرسنل خود را از کجا تأمین کنند؟

انیسیان اضافه کرد: متأسفانه سازمان برنامه و بودجه سال گذشته اجازه نداد که تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی بر مبنای نرخ تورم و حقوق و دستمزد افزایش پیدا کند درصورتیکه این کار به کیفیت سلامت لطمه می‌زند و پرداخت از جیب مردم را افزایش می‌دهد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید افزایش تعرفه اقتصاد درمان سازمان برنامه این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است