شنبه 14 مهر 1403

عرصه های فرهنگی و اقتصادی نیازمند الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
عرصه های فرهنگی و اقتصادی نیازمند الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: محور برنامه هفتم توسعه کشور توانمندی اقتصادی، مبارزه با فقر و فساد و رفع آسیب های اجتماعی است و همه باید دولت را در تحقق این سیاست ها یاری دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک که در مصلی این شهر برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: انتظار فرج و تلاش برای ظهور حضرت مهدی (عج) از مهمترین درس های سیره امام حسن عسکری (ع) است و آمادگی برای برگزاری مراسمات باشکوه در ایام‌شهادت این امام عزیز یک ضرورت مهم است.

وی با بیان اینکه انتظار فرج یعنی امید به آینده و تلاش برای ساختن آینده ای درخشان گفت: شیعیان هرگز نا امید نمی شوند و امیدواری یعنی تحرک، نشاط و تلاش برای ساختن آینده ای روشن و اگر امید به آینده داریم باید تلاش و همت جهادی داشته باشیم. آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه حماسه ها و پیروزی های شکل گرفته در دفاع مقدس برگرفته از تلاش و همت جهادی بود، افزود: ملت ایران و رزمندگان اسلام با ولایت و تکیه بر معنویت، تلاش و روحیه خودباوری به پیروزی های بزرگ رسیدند و فرهنگ دفاع مقدس نسخه شفابخش ملت برای عبور از مشکلات است. وی تاکید کرد: عرصه های فرهنگی و اقتصادی امروز نیازمند الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس و تلاش و همت جهادی است که باید مورد توجه همه قرار گیرد و ایران قوی در سایه همت ها و اراده های جهادی محقق خواهد شد. امام جمعه اراک مهمترین درس از سیره امام حسن عسکری (ع) را صبر و انتظار فرج خواند و افزود: واقعیت صبر برگرفته از حماسه عاشورا و واقعیت انتظار فرج امید به آینده و تلاش برای ساخت آینده ای قوی است. وی با اشاره به فرا رسیدن ماه ربیع الاول بیان کرد: این ماه پر خیر و برکت فرصتی مناسب برای خودسازی و جامعه سازی است و وجود مناسبت های بزرگ در این ماه باید انگیزه و حرکت انسان برای حرکت به سمت اهداف را دوچندان کند و لذا بهره گیری از این ایام یک ضرورت مهم است. آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: فرهنگ هجرت از مهمترین درس های این ماه است و هجرت همواره باید با عزت و سربلندی باشد و فرهنگ هجرت همچون فرهنگ جهاد همیشگی است. وی با اشاره با اینکه افرادی که از کشور برای درس و پیشرفت هجرت می کنند باید همواره عزتمندی خود را حفظ کنند، گفت: ایرانیان خارج از کشور همواره باید در هر شرایطی آرمان های نظام اسلامی دفاع کنند و نباید ابزار دست بیگانگان باشند چراکه این کار گناهی نابخشودنی و خیانت به آرمان های شهدا است. امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم باید توجه ویژه به مناطق محروم و حاشیه نشین داشته باشد، گفت: توجه به رفع مشکلات مناطق حاشیه نشین در دستور کار مسئولین استان مرکزی است و در این راستا جلسات تخصصی برگزار شده که ادامه خواهد داشت. وی با اشاره به ایام بازگشایی مدارس بعد از دوسال بیماری کرونا بیان کرد: حضور دانش آموزان و دانشجویان در مراکز آموزشی نشاط آفرین و تحول آفرین است و آمادگی همه جانبه برای حرکت کاروان با عظمت دانش آموزان و دانشجویان به سمت پیشرفت یک ضرورت است و بهار شکوفایی استعدادها و توانمندی ها باید به خوبی گرامی داشته شود. آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: بهره گیری از فضای آموزشی در راستای رفع مشکلات و پیشرفت کشور یک ضرورت مهم است و معلمان باید با تکیه بر سند تحول آموزش و پرورش تعلیم و تربیت دینی و انقلابی، مهارت آموزی و امید به آینده را در دستور کار بگذارند و اولویت مهم معلمان و اساتید دانشگاهی امیدآفرینی برای نسل جوان و نوجوان جامعه باشد. وی با اشاره به ابلاغ سیاست های برنامه هفتم توسعه توسط مقام معظم رهبری گفت: این سیاست ها در هفت محور مهم تدوین و ابلاغ شده و دولت باید برنامه های خود را در راستای تحقق این سیاست ها تدوین و با مجلس شورای اسلامی ارسال کند. نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: محور برنامه هفتم توسعه کشور توانمندی اقتصادی، مبارزه با فقر و فساد و رفع آسیب های اجتماعی است و همه باید دولت را در تحقق این سیاست ها یاری دهند. انتهای پیام