جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

سفیر کشورمان یادآور شد تعدادی از شرکت های تجاری که در مکاتبات روس پاتربنادزور رسما تخلف آنها اعلام شد کماکان امکان صادرات فلفل به روسیه را نخواهند داشت.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه باید توسعه پاک در وزارت نفت انجام شود، گفت: توسعه ای که همراه آن آلودگی باشد ممنوع است زیرا صیانت از محیط زیست وظیفه اصلی ما در وزارت نفت است.

بر اساس اعلام مسئولان سازمان امور مالیاتی، صاحبان خانه‌های خالی برای پرداخت مالیات تا پایان روز 10 اسفندماه 1400 فرصت داشتند و فقط 50 تا 60 مالک از 568 هزار خانه خالی شناسایی شده نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کرده‌اند.

در طرح فروش سه محصول کرمان موتور امکان پرداخت 18 و 30 ماهه اقساط وجود دارد.

بانک جهانی روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که در حال آماده‌سازی کمک‌های اضطراری سه میلیارد دلاری برای اوکراین است که حداقل 350 میلیون آن می‌تواند در این هفته آزاد شود.

ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور از 161 درصد عبور کرد.

روسیه و اوکراین کمتر از پنج درصد از درآمدهای پوما در سال 2021 را به خود اختصاص دادند.

خودروها و قطعات خودرو بیش از نیمی از صادرات ژاپن به روسیه در سال 2020 را تشکیل داده‌اند.

استاندار بوشهر تصریح کرد؛ این طرح به‌عنوان اقدام اول اجرا شده و قرار است در تکمیل آن یک کشتارگاه صنعتی بزرگ و صنایع بسته‌بندی گوشت قرمز ایجاد شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هم اکنون 800 هزار واحد مسکونی در کشور در شهرها و روستاها در دست ساخت است، بیان کرد: این ظرفیت در کنار دو هزار و200 واحد مسکونی مهر که در حال ساخت است؛ ظرفیت خوبی را در کشور ایجاد کرده است.

یکی از فروشندگان در این‌باره می‌گوید: «یکی از مراکز کاشت عدس، بجنورد و اردبیل است. سال گذشته به دلیل کم‌بارانی در بجنورد که تقریبا 90 درصد چیزی دستشان را نگرفت و اردبیل هم به نسبت برداشتشان کم بوده، به دلیل همین عدس ما بیشتر از آسیای میانه و کانادا وارد می‌شود.»

امید است با رفع تحریم‌های بین‌المللی در حوزه تجارت خارجی، بقیه ظرفیت اقتصادی را فعال کنیم تا به هدف‌گذاری دو کشور که در سفر رئیس‌جمهوری چین به ایران تعیین شد و روی قرارداد 160 میلیارد دلاری برای آینده دو کشور توافق شد، سرعت ببخشیم.