جمعه 14 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه عصر ایران

سیاسی وب‌گاه عصر ایران

تقریباً نیمی از 34 ولایت افغانستان از جمله کابل از روز جمعه شاهد بارش شدید باران یا برف بوده که موجب جاری شدن سیلاب‌های ناگهانی در بخش‌هایی از این کشور شده و خسارات جانی و مالی به بار آورده است.

2 خودرو حامل سوخت دچار آتش سوزی کامل شده و سه نفر بر اثر سوختگی و جراحات ناشی از این آتش سوزی در دم جان خود را از دست دادند.

محاسبه میزان عوارض براساس معیار‌هایی همچون طول پیمایش در هر سفر، مدت انجام سفر، وضعیت آلودگی هوا، میزان ازدحام ترافیکی معابر و وضعیت معاینه فنی خودرو است که در شورای ترافیک این شاخص‌ها به تصویب رسیده و اینکه به چه روشی این پیمایش محاسبه می‌شود، بسته به جزئیات طرح ترافیک دارد.

یکی از پاسخ‌های احتمالی مبنی بر «حمله تلافی‌جویانه علیه ایران» که برخی از اعضای کابینه جنگ پیشنهاد داده بودند، پس از تماس تلفنی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا لغو شده است.

براساس اطلاعیه صادره هوانوردی از سازمان هواپیمایی کشوری تا 6 صبح فردا (دوشنبه) همه پرواز‌ها لغو شده است.

استقلال و پرسپولیس برای گرفتن مجوز حرفه ای تا 5 اردیبهشت ماه فرصت دارند.

زبان کره‌ای در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین زبان‌ها میان زبان‌آموزان تبدیل شده است. نظام‌های نوشتاری این زبان، هانگول و هانجا، از دلایل شهرت زبان کره‌ای هستند. وجه تمایز زبان کره‌ای با دیگر زبان‌ها قواعد خاص و جایگاه ویژه احترام در آن است.

شانزدهم فروردین ماه نخستین سالروز درگذشت زنده‌یاد کیومرث پوراحمد کارگردان مهم و تاثیرگذار سینمای ایران بود که به همین مناسبت قرار است مراسم بزرگداشت و یادبود او برگزار شود.

نیمار ستاره برزیلی الهلال که رکورددار گران‌ترین انتقال فوتبال جهان است، به انجام تمرینات بازپروری خود برای بازگشت به میادین ادامه می‌دهد.

هوای تهران فردا (27 فروردین) کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای 14 و حداکثر دمای 14 درجه سانتیگراد و در روز سه شنبه (28 فروردین) کمی ابری، به‌تدریج ابری با احتمال رگبار باران و وزش باد با حداقل دمای 14 و حداکثر دمای 23 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های حال حاضر کشور مصرف بی رویه انرژی است. این مسئله از یک سو منجر به از دست رفتن منابع محدود زیر زمینی کشور شده و از سوی دیگر خروج ارز از کشور را در پی دارد.

طبق مواد 6، 7 و 8 قانون مقابله با اقدامات خصمانه پهپاد علیه صلح و امنیت، با مجرمین برخورد قاطع خواهد شد.

در صورت باطل شدن پروازها روند این است که هزینه بلیت برگردانده می‌شود اما معمولا سعی می‌کنند مسافران را با پروازهای فوق‌العاده جابه‌جا کنند؛ البته در حال حاضر وضعیت پرواز ها مشخص نیست.

در ویدئو، واکنش بادیگارد مسی به محض ورود جیمی جامپ به زمین را مشاهده می نمایید.

محققان گروه فیزیک در دانشگاه ساسکس انگلیس دریافتند که استفاده از لایه‌های گرافن با رسانایی بالا می‌تواند تولید انرژی را در ادوات ترموالکتریک بهبود دهد که یک رویکرد امیدوار کننده برای تبدیل گرما به انرژی الکتریکی است.