چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

. حقیقتش را بخواهید بسیاری از فیلم هایم را هنوز ندیده ام و بعضی از دوستانم هم می‌گویند که ای کاش این نقش را بازی نمی کردی و من می گویم شما متوجه شدید اما خودم نشدم! چندباری آمدم فتوسنتز کنم اما نشد.

این بازیگر 86 ساله تاکنون چندین بار در حمایت از اُتانازی صحبت کرده است که در سوئیس محل زندگی او امری قانونی است.

این سینماگر در سال 1982 برای مستند «فقط یک بچه گمشده دیگر» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین مستند شد.

فقیهه سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون در پی حمایت از بیانیه اعتراض‌آمیز زنان سینماگر درباره اتفاقاتی که طی چند سال گذشته برای او رخ داده است توضیحاتی داد.

در نگاهی کلی‌تر محتواسازان فرهنگی نیاز است تا با تولید اینگونه فیلم‌ها و سریال‌ها در تلویزیون ایران و شبکه نمایش خانگی بتوانند ایرانیان را مجذوب و میخکوب خود کنند.

این هنرپیشه 50 ساله بالیوود پدری هندی و مادری ایرانی تبار دارد.

علی روئین‌تن، کارگردان و تهیه‌کننده سینما به عنوان مشاور دبیر و رییس هیات انتخاب و داوران سیزدهمین جشنواره فیلم‌های ورزشی منصوب شد.

هادی حجازی‌فر در گفتگو با رفیق صمیمی‌اش محمدحسین مهدویان از سنگ اندازی‌های همرزمان شهید مهدی باکری در سر راه ساخت فیلم تحسین شده موقعیت مهدی گفته است.

گفت بیا منو ببین شاید یک هفته دیگه نباشم، از عشقش به بچه هاش گفت. از رابطه عاشقانه‌اش. گفت: زود بیا من 10 روز دیگه نمی مونما.

بازپرس محترم، با تلقیِ سینما به عنوان موضوعی «عرفی» و نه تخصصی، پرونده را به کارشناسی ارجاع نداده و بدون جلب نظر کارشناسان حوزه سینما و حقوق مولف، راساً اقدام به صدور قرار نموده‌اند.

چندی پیش بیانیه‌ای که تاکنون به امضا حدود 300 نفر از زنان دست‌اندرکار سینمای ایران رسیده است، با عنوان «بیانیه زنان دست‌اندرکار سینما در اعتراض به خشونت علیه زنان در این عرصه» منتشر شد که در آن نام چهره‌های سرشناسی نظیر ترانه علیدوستی، نیکی کریمی و هدیه تهرانی نیز دیده می‌شد.

زنانی که بیانیه درباره وجود خشونت و تعرض علیه زنان در سینما نوشته بودند نسبت به بیانیه خانه سینما واکنش نشان دادند.

موضوع وجود برخی فساد‌های اخلاقی در سینما اولین بار 11 سال پیش و در پاییز سال 90 توسط مرحوم فرج‌الله سلحشور بیان شد که با انتقاداتی از سوی برخی امضاکنندگان همین بیانیه اخیر روبه‌رو شد.

بازپرس پرونده مستندات و دلایل ارایه شده مبنی بر وقوع جرم و ارتکاب آن توسط فرهادی را کافی تشخیص داده و اقدام به صدور قرار نهایی جلب به دادرسی علیه این کارگردان نموده است.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت: رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی از سوی کاروان های سازمان حج وزیارت الزامی است و سلامت، عزت، کرامت و امنیت زائران برای ما جزو الزامات محسوب می شود.

آواز خوانده شده در قطعه «یار»، از مقام «خاموشه گیان» گرفته شده و در انتهای این اثر موسیقایی نیز، دو مقام از مقامات تنبور استفاده شده است که اصل مقام نواخته نمی‌شود.