چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

این یادگارهای ارزشمند به گونه مجموعه‌ای و با شمار (تعداد) 15 عدد در کوه تراشیده شده و ضروری است که وزارت میراث فرهنگی یا گِرداگرد آن را دورچینی و فنس‌کشی کند و یا نگهبان ویژه‌ای را برای آن به کار گیرد و در کل، چاره‌ای برای این مهم بیاندیشد تا بتوان از ویرانی بیشتر آن‌ها پیشگیری کرد."

روحانی هیچ‌گاه رابطه خوبی با اصلاح‌طلبان برقرار نکرد و سرمایه اجتماعی ما را سوزاند - علی شکوری‌راد

مشت ویل اسمیت، ضربه‌ای جانانه به صورت اعضای آکادمی است که چند سال پیش تصویب کردند از حالا به بعد فقط به فیلم‌های ریاکار جایزه خواهند داد؛ فیلم‌هایی که حمایت‌شان از اقلیت‌ها را توی ویترین بگذارند و تقدیم کنند تا هر کودنی بتواند «پیام‌های انسان‌دوستانه‌» ی فیلم‌ها را به‌تمامی درک کند.

این مجموعه تاریخی اعلام کرده که تعطیلی روز شنبه، سیزدهم فروردین ماه 1401 بنا بر ابلاغ اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی و فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت می‌گیرد.

«کریس راک» شکایتی علیه «ویل اسمیت مطرح نکرده اما آکادمی اسکار اعلام کرده جوانب این ماجرا را بررسی خواهد کرد.

جوایز سیزدهمین دوره مسابقه عکاسی گرین استورم هند به عکاسان ایرانی رسید.

وقتی فریبرز با صدام عکس یادگاری می‌گیرد.

در نخستین روزهای سال، تصاویر شاد جشن‌های نوروز در کردستان بسیار بازنشر شدند و مورد توجه و پسند مردم در رسانه های اجتماعی قرار گرفتند.

تمسخر زن سیاه‌پوستِ مبتلا به عوارض بیماری از زبان مجری سیاه‌پوست و سیلی همسر سیاه‌پوست آن زن به مجری در مهم‌ترین مراسم سینمایی جهان، کاملا به زیان موقعیت فرهنگی سیاه‌پوستان در جامعه آمریکاست

در پایان فعالیت 6 ماهه اکسپو 2020 دوبی که به خاطر کرونا برگزاری آن به تأخیر افتاد نگاهی داریم به پاویون ایران که بازدیدکنندگان محدود داشت و شاهد صف‌های هزار نفری مثل کره و سعودی نبود.

باز هم اشتباه کردم فکر کردم فرصتی دارم برای شاد کردن شما.»

در شهریور 1320 و هنگام استعفای رضاشاه و پس از گذشت بیست سال از مرگ میرزا آزادیخواهان گیلان جسد میرزا را به رشت حمل و در جوار سر دفن کردند.

صحبت‌های نوجوان چوپان روستایی عصر جدید را که حتی تلویزیون در خانه ندارد.

اما آنچه از آب در آمده سیاه مشقی است که چیزی بر یاد شهید باکری در ذهن و دل ما نمی افزاید.

ژاله صامتی (داور عصر جدید) به بابک جوکار (چوپان علاقه‌مند به خوانندگی و اهل روستای کوشک باقری استان فارس) توصیه می‌کند: اینجا (تهران) که آمدی لهجه‌ات را باید فراموش کنی.

در استان به استانِ ایران، انواع «گردو» وجود دارد؛ نمونه بارز آن استان همدان و شهرهای تویسرکان، نهاوند و غیره، که به گردویشان مشهورند.