یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

با آغاز اکران فیلم‌های نوروزی، نمایش فیلم‌هایی که در سینماها روی پرده بودند تمام شده و برخی از آن‌ها راهی اکران آنلاین شده‌اند.

در این مسیر بازگشایی دوباره کنسرت‌ها نیز حرف و حدیث‌های خاص خود را دارد؛ مسائلی چون تامین رضایت برگزارکنندگان، افزایش قیمت بلیط‌ها، تضمین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و از همه مهمتر حفظ جان هنرمندان و تماشاگران.

در حال حاضر فیلم «مرد نقره‌ای» ساخته محمدحسین لطیفی در شبکه سینما سیار در حال نمایش است و فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به‌کارگردانی هادی حجازی‌فر نیز در نوبت اکران سیار قرار دارد.

این مجموعه نمایشی به کارگردانی و اجرای ایرج طهماسب و تهیه کنندگی حسن خدادادی از شبکه نمایش خانگی منتشر می‌شود.

عنوان فیلم برگرفته از گل معروف «مارادونا» به تیم ملی فوتبال انگلیس در جام جهانی 1986 میلادی است.

هوتن شکیبا، سهیل مستجابیان، کاظم سیاحی، الی امامی، امیر ادیب و نازنین شعبانی به عنوان صداپیشه عروسک‌های این مجموعه طمهاسب همکاری می‌کنند.

فیلم سینمایی «مرد بازنده» به کارگردانی محمد حسین مهدویان با بازی جواد عزتی در نقش اصلی, این روزها بر پرده اکران نوروزی است.

از سال 1358 تا کنون، 27 اثر میراث فرهنگی ملموس و 17 اثر میراث فرهنگی ناملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است.

جمشیدی، در سینمای 1400 نیز رکوردشکن ظاهر شد و توانست با کمدی دینامیت، حدود 2 میلیون و 600 هزار نفر را به سینماها بکشاند و با این میزان استقبال، فروشی معادل 58 میلیارد و 500 میلیون تومان را در گیشه تجربه کند.

شهرت سبیل‌های سالوادور دالی تا جایی پیش رفت که او کتابی درباره تاریخچه سبیل‌هایش نوشت.

با احترام به همه سلبریتی‌ها من خواستم دخترم در ایران به دنیا بیاید و جانم را برای این خاک می‌دهم.

این جشن نزد کُردها به ویژه در عصر حاضر اهمیتی ملی و قومیتی یافته است؛ چنان که به رویدادی تبدیل شده که کُردها از طریق آن بر هویت، حقوق و مطالبات خود تاکید می‌کنند.

علاقه داشتم که یک نمایشنامه را در رابطه با شاهنامه بنویسند مثل بیژن و منیژه یا رستم و سهراب و من یکی از نقش ها را در آن بازی می‌کردم.

رمان «آهنگ‌های عاشقانه دابلیو. ئی. بی. دیو بویس» نوشته «آنوره فانون جفرز» که اثری حماسی درباره نژادپرستی، انعطاف‌پذیری و هویت است، جایزه بهترین اثر داستانی را از رویداد سالانه حلقه ملی منتقدان کتاب دریافت کرد.

جایزه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا (PGA) که در هفته جدید اعطا می‌شود نیز نقش مهمی در پیش‌بینی برندگان اسکار دارد. جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا همواره یکی از بهترین پیش‌بینی کننده‌ها برای جوایز اصلی اسکار است.