یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

مراسم اسکار با وجود کاهش تماشاگران تلویزیونی آن همچنان پس از مسابقه سالانه فوتبال آمریکایی «سوپر بول» پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی در آمریکا است.

هر چند قصه اصلی زیرخاکی مبتنی بر طنز است اما ریزکمدی ها و طنز موقعیت در طول قصه اصلی، لحظات جذابی را برای مخاطب رقم می زند. طنز کلامی که به ویژه در بازی فریبرز، پریچهر و کشور خانم وجود دارد مزید بر علت است تا خنده بر لبان تماشاچی بنشیند.

مرحوم برجسته در شمار زیادی از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی ایفای نقش کرده بود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین گفت: استان‌های تهران، فارس، اصفهان و استان‌های شمالی کشور بیشترین بازدید و سفر را تا کنون داشته‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان: خانه بروجردی با بیش از هفت هزار گردشگر، موزه ملی کاشان با 5600 نفر، خانه طباطبایی با 4500 گردشگر، محوطه باستانی سیلک 1900 نفر و حمام سلطان امیراحمد نیز 1700 نفر گردشگر داشته است.

حسی می‌گوید که بله، شما کج و کوله شدید؛ اما می‌شود کمی کج، کمی لنگ، کمی با عادت به شکست، همچنان راه رفت...

17 عکس از کیهان محمدی عکاس کردستانی به گالری «بلوراینو» لندن با عنوان «پرسه در زمستان» راه یافت.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی در گزارشی به نقد عملکرد ابراهیم حامدی، معروف به "ابی" پرداخت. او در کنسرت هایی که در امارات متحده عربی و عربستان داشت، از خواندن ترانه مرتبط با خلیج فارس خودداری کرد.

گروه موسیقی رستاک در این برنامه 14 قطعه موسیقی از مناطق مختلف ایران اجرا کردند که موسیقی مناطق کردستان، لرستان، آذربایجان، کرمان، شیراز، بوشهر، گیلان، و خراسان را شامل می‌شد.

این اثر هنری که به سال 1964 تعلق دارد چهره «مریلین مونرو» را در یک پس‌زمینه آبی به تصویر می‌کشد. این اثر یکی از پنج تابلو نقاشی است که «وارهول» از چهره «مونرو» خلق کرده است.

براساس آمار اعلام‌شده، در این پنج روز مجموعا 174 بلیت به بازدیدکنندگان خارجی فروخته شده است.

اگر کودک از بزرگ‌سال خوش‌بخت‌تر است به این خاطر است که بدن بیشتر و روح کمتری دارد و می‌فهمد که طبیعت بر فلسفه مقدم است. او برای دست‌ها و پاهای خود معنایی فراتر از فایده‌های فراوان آنها نمی‌جوید.

در صورت رفع تحریم‌ها، سال 1401 می‌تواند سال خوبی برای سیاست‌مداران باشد اما اقتصاددانان همچنان نگران تداوم سیاست‌گذاری غلط هستند...

تجربه از فقدان‌های بزرگ 1400 هم نوشته است: منصور اوجی، محمد رضا باطنی، اسماعیل خویی، محمدرضا حکیمی، ایران درودی، کامبیز درم‌بخش، صدرالدین الهی و نام‌های ماندگار دیگر... .

جز 27 فیلم، پنج شش مجموعه تلویزیونی کوتاه را هم در بر می‌گیرد و سرگرمی خوبی است به ویژه اگر دوست ندارید ارتباط تان با جهان فرزندان یا نسل بعدی قطع شود!

شریعتی عروسک‌گردانی آثاری بسیاری از جمله خواب خورشید (اکرم صانعی 1380) هیچ نیود (زهره بهروزی نیا 1383) آخرین گل (زهره بهروزی نیا 1390) پری کوچولوی دریایی (مریم تیموری 1391) در کارنامه داشته است.