یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم اخیراً و پس از ناکامی دو ساله در گرفتن پروانه نمایش برای فیلم، با انتشار نامه‌ای اعلام کردند که تماشای نسخه قاچاق فیلم برای مردم داخل ایران بلامانع است.

در ایران، چیزی به عنوان بیمه محیط زیست، آثار هنری و اشیای ارزشمند وجود ندارد. به عبارت دیگر، چیزهایی که ارزش مالی مشخص و قابل اندازه گیری ندارند، در ایران تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند.

با اشاره به حاشیه‌های اکران نوروزی و انتخاب فیلم‌ها این سوال مطرح شد که جطور می‌شود فیلم‌هایی که فقط دو، سه ماه است ساخته شده‌اند به اکران نوروز می‌رسند؟

مرکز گسترش از این پس مدیریت، هماهنگی و نظارت بر فعالیت‌های این حوزه و همچنین، وظیفه حمایت و کمک به چرخه اکران فیلم‌های هنری و تجربی را بر عهده خواهد داشت.

دومین نشست دوره جدید سلسله برنامه‌های «نور، صدا، دوربین، خنده» با نمایش و بررسی فیلم سینمایی «شادروان» برگزار می‌شود.

فیلم «از وهم تا وحشت» پیش از این در ده‌ها جشنواره بین‌المللی از جمله چیکانو لس‌آنجلس، بیرمنگام انگلیس، مارینا دلری کالیفرنیا و همچنین فستیوال‌های اروپایی و آسیایی حضور داشته است.

نخستین دفتر او با عنوان "بگو در ماه خاکم کنند" در سال 1381 و توسط انتشارات نیم‌نگاه منتشر شد و با استقبال بی‌نظیر مواجه شد.

رییس سازمان حج و زیارت: در بسیاری سفرهای سیاحتی که در کشورهای دیگر انجام می‌شود، پروازها به صورت چارتری است و یا این‌که هتل‌ها از سوی بخش خصوصی اجاره می‌شود که موجب شکسته شدن و کاهش قیمت‌ها می‌شود، درحالی‌که در سفر عتبات عالیات عراق این شرایط را نداریم و پروازهای چارتر در اختیار سازمان حج و زیارت نیست، به عنوان سازمان حج و زیارت دنبال تسهیل این شرایط هستیم.

از آثار او می‌توان به «راهنمای نگارش و ویرایش»، «شعر دلبر: دوبیتی‌های عامیانه بیرجندی»، «شعر نگار: دوبیتی‌های عامیانه بیرجندی»، «شعر غم»، «گزیده مرصادالعباد»، «گنج شایگان: معرفی پاسداران زبان فارسی در شبه قاره هند و پاکستان» و... اشاره کرد.

داریوش مهرجویی، کارگردان پیشکسوتِ سینمای ایران، با انتشار ویدیویی تازه، از اهالی سینما برای حمایت از خود تشکر کرد و از اکران فیلم «لامینور» در عید فطر سال آینده خبر داد.

در نامه‌ای که به این مناسبت به دیوید روبین رییس آکادمی اسکار فرستاده شده این خواست مطرح و تاکید شده که با عملی شدن تصمیم اسکار این 8 بخش تحقیر و به شهروند درجه 2 بدل می‌شوند.

سینماهای فعال بخش خصوصی در تهران و شهرستان‌ها شامل 234 سالن سینمایی فعال که در اکران آثار سینمایی شش ماهه اخیر فعال بودند مشمول این حمایت قرار می‌گیرند.

فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» اولین ساخته حجازی فر در چهلمین جشنواره فیلم فجر 5 سیمرغ بلورین از جمله سیمرغ «بهترین فیلم» این دوره را دریافت کند.

یک بخش از نگرانی‌های مربوط به اخبار جعلی واقعیتی است که در همه جای جهان جاری است اما راه حل آن ایجاد حکومت نظامی در اینترنت نیست.

صدا وسیما انگار می‌خواهد هم نقش بانک مرکزی (مادر) را بازی کند و هم نقش بانک ملی (برادر بزرگ‌تر) را و حالا بر آن شده نقش بانک‌های خصوصی (دیگر فرزندان) را هم ایفا کند.... جالب است که شنیده شده تلوبیون پلاس بنا دارد فیلم «رستاخیز» را پخش کند. اما اگر مشکل رستاخیز حل شده چرا در خود صدا و سیما پخش نمی‌کنند؟

پس از این ماجرا، مهرجویی با انتشار ویدیویی تازه، از اهالی سینما برای حمایت از خود تشکر کرد و از اکران فیلم لامینور در عید فطر سال آینده خبر داد.