جمعه 7 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

در ادامه شنونده «قطعه بهار بی تو» باشید؛ این قطعه موسیقایی با شعر بهروز افضلی، آهنگسازی و تنظیم محسن غلامی و با صدای فاضل جمشیدی ساخته شده است.

با وجود این‌که سانس ابتدایی سینماها نیم‌بها نیست ولی روزهای سه‌شنبه همچنان بلیت‌ها نیم‌بها فروخته می‌شوند.

پیشتر تهیه‌کنندگان موسیقی هشدار افزایش قیمت‌ها را داده و اعلام کرده بودند که با توجه به افزایش نرخ تورم و بالا رفتن هزینه برگزاری کنسرت از جمله اجاره سالن‌ها ناگزیر به افزایش قیمت بلیط‌ها هستند هرچند که این امر خلاف میل آنها باشد.

در حوزه موسیقی خب ما تفکری داریم که موسیقی را حرام می‌داند و مقلدینی هم دارند که محترم هستند ولی ما در حوزه موسیقی فقه امام و رهبری برای مان مرجعیت دارد و این یک خط فاصله روشن هم با جریان روشنفکری دارد و هم با جریان تحجر و این کار را سخت کرده است.

جایزه ستاره نوظهور که از سوی مردم انتخاب می شود نیز به لاشانا لینچ بازیگر زن فیلم «زمانی برای مردن نیست» رسید.

این برنامه در سری جدید از شنبه، 28 اسفند ماه هر شب ساعت 21 تا پایان نوروز برای مخاطبان پخش خواهد شد.

«اودل» قصد دارد به همراه چند تن دیگر از هنرمندان اهل رومانی، کنسرتی را در پایتخت رومانی اجرا کند و عواید حاصل از آن را به صلیب سرخ و حمایت از اوکراین اهدا کند.

بخش عمده اجرای این گروه، شامل بندبازی بر فراز حوض معروف موزه هنرهای معاصر بود که ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی، حاکی از برخورد برخی اجراکنندگان با روغن داخل حوض و بیرون ریختن مایع داخل آن به بیرون بوده است.

دادگاه کیفری تهران با محرز و مسلم دانستن ارتکاب جرم توسط «ال. پ.» او را از بابت انتشار اکاذیب درخصوص حراج تهران به دو سال حبس و از بابت افترا به 250 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرده است.

برخی از این تفسیرپذیری‌ها و برخوردهای چندگانه با یک اثر واحد فرهنگی و سینمایی به فراخور مختصات زیست اجتماعی و سیاسی دوره‌های تاریخی قابل دفاع بود و برخی دیگر نه. این تشتت در برخورد با آثار هنری و سینمایی در دهه شصت به اوج خود رسید و آثار زیادی در این دهه توقیف و هنرمندان زیادی ممنوع الفعالیت شدند.

هنوز هیچ منبع رسمی درباره حذف فیلم‌های آندره تارکوفسکی به دلیل حمله روسیه به اوکراین اطلاع‌رسانی نکرده است

تقریبا در بسیاری موارد مهمترین عامل اکران گرفتن در این گروه ارتباطات صاحب فیلم با اعضا شورا بود و از همین جا اتفاقات ناگوار این گروه رقم خورد.

در بحبوحه پسرفت روابط بین روسیه و جامعه جهانی فرهنگی، موزه کرملین اعلام کرد، برگزاری نمایشگاه «دوئل» را به زمان دیگری موکول می‌کند.

18 اسفندماه تعدادی از اعضای کانون کارگردانان سینمای ایران گرد هم آمدند تا نظر خود را به اشتراک بگذارند و ضمن هشدار درباره آینده فعالیت سینماگران به برخی مشکلات فعلی سینما هم از نگاه خود، اشاره کنند.

بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم اخیراً و پس از ناکامی دو ساله در گرفتن پروانه نمایش برای فیلم، با انتشار نامه‌ای اعلام کردند که تماشای نسخه قاچاق فیلم برای مردم داخل ایران بلامانع است.

در ایران، چیزی به عنوان بیمه محیط زیست، آثار هنری و اشیای ارزشمند وجود ندارد. به عبارت دیگر، چیزهایی که ارزش مالی مشخص و قابل اندازه گیری ندارند، در ایران تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند.