یک‌شنبه 13 خرداد 1403

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

وقتی تهران رشد کرد، محله سرچشمه فقط ناظر ماند؛ چیزی نصیب نبرد و فقیر شد.

به سراغ من اگر می‌آیید نرم و آهسته بیایید؛ مبادا که ترک بردارد، چینی نازک تنهایی من!

«در این بررسی‌ها مشخص شد که این آثار شامل تعداد 15 قلم شیء تاریخی مربوط به دوره عصر آهن با قدمت 2 تا 3 هزار سال قبل هستند.»

«سلام دوستان، اگر به موقع و درست درمان نمی‌شدم تمام عمر فلج می‌ماندم. پستی که گذاشتم نجاتم داد نه شکایت. اگر فقط شکایت کرده بودم همیشه فلج می‌ماندم!

ظلی‌پور گفت: ما منتظر می‌مانیم تا حال مهران غفوریان بهتر شود و ادامه کار را بگیریم. پزشک معالج ایشان گفته است که به امید خدا تا یک ماه دیگر بهتر می‌شوند و برای ادامه کار بازمی‌گردد؛ آن موقع قسمت‌های باقیمانده ضبط می‌شود.

فیلم دیگر نوروزیان «لئو» در بخش مسابقه جشنواره «تورنتو» و همچنین بخش مسابقه فستیوال «لندن» به نمایش درآمده است.

آیا نباید حریم چنین یادگار ارجمندی را بیشتر قدر دانست، به ویژه آن که در شرایطی ویژه و با دارا بودن همه‌ی شاخصه‌های ثبت جهانی به این ثبت نائل آمده است و نگین گردشگری کشور و استان فارس به شمار می‌رود؟

فیلم قهرمان در جشنواره فیلم کن 2021 که تابستان گذشته برگزار شد، موفق شد به طور مشترک با فیلم «کوپه شماره 6» ساخته یوهو کوآسمانن، کارگردان فنلاندی، جایزه بزرگ این جشنواره را کسب کند.

در سال‌های 2014، 2015 و 2016 به ترتیب فیلم‌های «گذشته» اصغر فرهادی، «امروز» رضا میرکریمی و «محمد رسول‌الله» مجید مجیدی به اسکار فرستاده شدند.

مهران غفوریان در روز‌های اخیر دچار سکته قلبی شد که منجر به انجام عمل باز قلب شد. پزشکان از قبل این موضوع را به این بازیگر گوش زد کرده بودند و حتی در حین ضبط سریال نیسان آبی نیز در تماس منوچهر هادی با با یک پزشک، این موضوع که ممکن است وی دچار سکته قلبی شود به مهران غفوریان گوش زد شد.

هیأت معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار و پس از رأی‌گیری و تجمیع نظرات، از میان 3 فیلم «دشت خاموش»، «بندربند» و «قهرمان»، فیلم «قهرمان» به کارگردانی «اصغر فرهادی» به عنوان گزینه نهایی انتخاب شد و با امضای اعضای این هیأت، به عنوان نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار سال 2022 معرفی خواهد شد.

میدان بهارستان با آن ایوان معروف گوشه میدان، ایوانی که دکتر مصدق و دکتر فاطمی بارها از فراز آن نطق ها کرده بودند. اکنون مغازه پایین آن ایوان مانتو فروشی شده

این نخستین‌باری است که در طول هزاران سال گذشته به یک نمایشگاه هنر معاصر اجازه برپایی در نزدیکی اهرام جیزه داده می‌شود.

واکنش علی جنتی وزیر اسبق ارشاد به ترکیب هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی: واقعاجای وزیران جهاد کشاورزی، راه وشهرسازی، نیرو و صمت خالی است تا سینمای ایران به اوج شکوفایی برسد. اصولاسینمانیازی به تخصص ندارد.

با حکم علیرضا زاکانی شهردار تهران، محسن مهدیان مدیرعامل موسسه همشهری شد.

نمایش سیگار در سریال «زخم کاری» اشتباه بود و ما این انتقاد را می‌پذیریم. ما می‌خواهیم در چارچوب‌ها کار کنیم و با آسیب‌هایی چون شبکه‌های ماهواره‌ای و سریال‌های خارجی مقابله کنیم؛ پس باید برای این کار حمایت شویم و با تعامل با همدیگر تولید کنیم.