جمعه 10 فروردین 1403

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

شکار در کوهستان همواره با پایانی عجیب همراه است. اگر شکارچی شکار را بگیرد که هیچ، اما خیلی وقت‌ها شکار فرار می‌کند ولی از کوه پرت می‌شود.

گفته می‌شود در دی ماه کامبیز آتابای رئیس اسبق فدراسیون فوتبال به ایران آمده و بعد از چند روز کشور را ترک کرده است.

خوزه مورینیو در فوتبال اروپا پانزده سال قابل افتخار را سپری کرد. از سال 2000 تا 2015. طی این مدت، ده سال طلایی هم در کارنامه‌اش بود؛ از وقتی که با پورتو قهرمان اروپا شد تا وقتی که مادرید را ترک کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی، درگذشت فیلسوف غرب‌شناس دکتر کریم مجتهدی را به جامعه‌ی دانشگاهی ایران، شاگردان و خانواده ایشان تسلیت گفتند.

بنابر اعلام مرکز ملی لرزه نگاری افغانستان، کانون این زلزله نیز در عمق حدود 200 کیلومتری زمین بوده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین در غزه اعلام کرد که رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر تاکنون یک هزار و 944 مورد کشتار در غزه مرتکب شد که منجر به شهادت و مفقود شدن 30 هزار و 210 نفر شد.

مقایسه خودمان با دیگران امری طبیعی است و می‌تواند برای رسیدن به اهداف‌مان به ما انگیزه دهد. با این حال، مقاسه بیش از حد خود با دیگران می‌تواند برای سلامت روان ما مضر باشد و باعث شود که در این حس بمانیم که به اندازه کافی خوب نیستیم.

شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، شامگاه شنبه (16 دی‌ماه) با یاد شهدای حادثه تروریستی کرمان به میزبانی تالار رودکی برگزار شد.

این طرح مفهومی در عین سادگی بسیار کاربردی به نظر می رسد.

بازی تتریس (Tetris) طوری طراحی شده است که تا زمان باخت بازیکن ادامه داشته باشد. اگرچه در این بازی از مرحله 29 به‌بعد چنان سرعت سقوط بلوک‌ها افزایش می‌یابد که تقریباً کنترل آن غیرممکن می‌شود، اما «ویلیس گیبسون» با تنها 13 سال سن، به‌تازگی توانسته است تا مرحله 157 پیش برود و پس از 34 سال تتریس را از کار بیندازد تا عملاً بازی به پایان برسد.

طراحی شده توسط هوش مصنوعی

سگ های ژاپن از خرس‌ها در برابر انسان‌ها محافظت می‌کنند. کارشناسان حیات وحش ژاپن در تلاشند خرس ها را با سگ‌ها ترسانده و آنها را از محدود زندگی انسان‌ها دور کنند تا مانع کشته شدن ان حیوانات شوند.

استفاده از گوشی در حال شارژ موجب قطع انگشتان دست شهروند محلاتی و آسیب به پای وی شد.

قیمت گوساله نیز 206 هزار تومان است که قیمت گوساله نسبت به هفته پنج تومان گران شده است.

این نوآوری می‌تواند تعداد قلب‌های در دسترس برای پیوند را به‌طور بالقوه دو برابر کند و جان کودکان بیشتری را نجات دهد.

یک سال پس از درگذشت «پله» پادشاه فوتبال برزیل، یک اسطوره دیگر این کشور هم چشم از جهان فرو بست. «ماریو خورخه لوبو زاگالو» که سابقه 4 بار کسب عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه دارد امروز شنبه در سن 92 سالگی درگذشت.