شنبه 1 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

گوگل بزرگترین پروژه بادی دریایی خود را برای تامین انرژی مراکز داده امضا می‌کند. جاه طلبی این شرکت بزرگ فناوری تا حدی است که می‌خواهد تا سال 2030 با انرژی بدون انتشار کربن کار کند.

بلینکن و بن سلمان در جریان این نشست درباره «اهمیت رسیدگی به نیازهای بشردوستانه در غزه و جلوگیری از گسترش بیشتر درگیری» و «نیاز فوری به کاهش تنش‌های منطقه» رایزنی کردند.

یک مجری در شبکه تهران هنگام انجام حرکات ورزشی روی آنتن تلویزیون لحظات عجیبی را رقم زد و سوژه فضای مجازی شد.

فواید مهم ویتامین‌ای شامل درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مانند درد قفسه سینه، فشار خون بالا و گرفتگی یا انسداد رگ‌ها است.

سبحانیان افزود: «برای ما فرقی نمی‌کند که این فرد یک تاجر، پزشک است یا از فضای مجازی درآمد کسب می‌کند. قانون گذار، سازمان امور مالیاتی را مکلف کرده کسانی که از یک تعدادی بیشتر دنبال‌کننده دارند مالیات بگیرد.»

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، آنفلوانزای فصلی را یک بیماری حاد تنفسی ناشی از ویروس آنفلوانزا دانست.

آزمایشات مدل آزمایشی پهپاد تیلت روتور Lovky در اوایل فوریه 2024 به پایان می‌رسد و پس از آن قرار است شرکت سازنده آن را به وزارت دفاع روسیه ارائه کند.

خلاصه بازی برنتفورد - منچسترسیتی در چارچوب هفته 23 رقابت‌های لیگ برتر انگلیس فصل 2023/24

وقتی در معرض مداوم شبکه های اجتماعی قرار می‌گیریم، مغز ما دچار کمبود دوپامین می‌شود که با افسردگی، اضطراب، بی‌خوابی، تحریک‌پذیری و ولع بروز پیدا می‌کند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، ما سراغ گوشی خود می‌رویم، نه برای انجام یک کار خاص، بلکه برای رهایی از کمبود دوپامین و احساس بد داشتن.

سفیر ایران در سازمان ملل تاکید کرد: ایران هرگز به دنبال کمک به سرریز تنش در منطقه نبوده و نیست. ایران نه حضور نظامی در عراق دارد و نه پایگاه و مستشاران نظامی. در سوریه، مستشاران نظامی ایرانی از آن‌جایی که رسماً توسط دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم دعوت شده‌اند، به طور قانونی حضور دارند.

در حالی‌که انتظار می‌رود اقتصاد هند در سال منتهی به مارس2024 به میزان 7.3درصد رشد کند؛ نگرانی‌هایی درباره این کشور «شهر محور» وجود دارد.

شکار در کوهستان همواره با پایانی عجیب همراه است. اگر شکارچی شکار را بگیرد که هیچ، اما خیلی وقت‌ها شکار فرار می‌کند ولی از کوه پرت می‌شود.

گفته می‌شود در دی ماه کامبیز آتابای رئیس اسبق فدراسیون فوتبال به ایران آمده و بعد از چند روز کشور را ترک کرده است.

خوزه مورینیو در فوتبال اروپا پانزده سال قابل افتخار را سپری کرد. از سال 2000 تا 2015. طی این مدت، ده سال طلایی هم در کارنامه‌اش بود؛ از وقتی که با پورتو قهرمان اروپا شد تا وقتی که مادرید را ترک کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی، درگذشت فیلسوف غرب‌شناس دکتر کریم مجتهدی را به جامعه‌ی دانشگاهی ایران، شاگردان و خانواده ایشان تسلیت گفتند.

بنابر اعلام مرکز ملی لرزه نگاری افغانستان، کانون این زلزله نیز در عمق حدود 200 کیلومتری زمین بوده است.