جمعه 7 اردیبهشت 1403

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: گروسی اخلاقاً متعهد شده بود برای عادی‌سازی پرونده ایران تلاش کند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: گروسی اخلاقاً متعهد شده بود برای عادی‌سازی پرونده ایران تلاش کند

عباس‌زاده مشکینی گفت: متأسفانه گروسی برخلاف قول‌هایی که به ایران داده قدمی برای عادی سازی پرونده ایران در آژانس برنداشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی اتمی تصریح کرد: حضور در این اجلاس که سالانه برگزار می‌شود بسیار مهم است و به طور خاص امسال این کنفرانس برای ایران اهمیت زیادی دارد؛ زیرا کشورمان از آژانس بین‌المللی اتمی طلب‌های زیادی دارد.

عباس‌زاده مشکینی با اشاره به سفر چندباره دبیرکل آژانس به ایران اظهار کرد: ما به همه سؤالات آژانس بارها پاسخ داده‌ایم و دبیرکل اخلاقاً متعهد شده بود در راستای عادی‌سازی پرونده جمهوری اسلامی ایران تلاش کند؛ اما متأسفانه برخلاف قول‌هایی که به ایران داده است نه‌تنها قدمی در این راستا برنداشته است؛ بلکه چند بار به رژیم صهیونیستی که عضو آژانس نیست و دارای کلاهک هسته‌ای است مسافرت کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه تمام فعالیت‌های ایران در حوزه هسته‌ای شفاف است، اظهار کرد: ایران در پروتکل‌های آژانس بین‌المللی اتمی فعالیت می‌کند؛ اما آژانس بر خلاف تعهدات خود، قدمی برای عادی‌سازی پرونده ایران برنداشته است و از این منظر حضور ایران در اجلاس اهمیت زیادی دارد تا با ارائه گزارشی مستدل و منطقی، مواضع ایران را به گوش جهانیان و سایر اعضای آژانس برساند.

وی درباره رویکرد هسته‌ای ایران بیان کرد: استفاده از مواهب غیرنظامی انرژی هسته‌ای، حق طبیعی ایران است؛ زیرا این فناوری پیشران توسعه هر کشوری از جمله ایران با 85 میلیون جمعیت محسوب می‌شود. متأسفانه در ایران بیش از نیمی از اروپا مصرف برق داریم و به همین جهت ضرورت دارد از انرژی‌های نو و کم‌هزینه و همچنین دارای آلایندگی کمتر استفاده کنیم و چاره‌ای جز این نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس