دوشنبه 16 مهر 1403

عقب ماندگی خدابنده در سرانه تخت با ساخت بیمارستان جدید جبران می شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عقب ماندگی خدابنده در سرانه تخت با ساخت بیمارستان جدید جبران می شود

زنجان - ایرنا - فرماندار شهرستان خدابنده گفت: با تسریع در ساخت و بهره‌برداری از بیمارستان 220 تختخوابی حضرت رسول اکرم (ص)، پایین بودن سرانه تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت در این شهرستان جبران شده و میزان این شاخص در خدابنده از میانگین کشوری نیز بالاتر خواهد رفت.

ایوب بیگدلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرانه تخت بیمارستانی در خدابنده در سال 93، حدود 6 دهم به ازای هر هزار نفر بود و این رقم با ارتقای ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین (ع) به 176 تخت، به سرانه یک تخت به ازای هر هزار نفر رسید که در مقایسه با میانگین استانی و کشوری همچنان پایین است.

وی با بیان اینکه میانگین سرانه تخت بیمارستانی در استان و کشور حدود 1.62 تخت به ازای هر هزار نفر است، اظهار داشت: برای جبران عقب ماندگی سرانه تخت بیمارستانی در خدابنده، احداث بیمارستان جدید 220تختخوابی رسول اکرم (ص) در این شهرستان در نیمه دوم سال 97 آغاز شد.

بیگدلی با بیان اینکه اعتبار اولیه برای ساخت این بیمارستان 80 میلیارد تومان است، اظهار داشت: انتظار می رود عملیات احداث ساختمان این پروژه ظرف یک سال آینده به اتمام برسد و امیدواریم پس از اتمام مراحل ساخت، تجهیز این مرکز مهم درمانی نیز با سرعت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است بیمارستان 220 تختخوابی حضرت رسول اکرم (ص) در پنج طبقه ساخته می شود و 20 هزار مترمربع زیربنا خواهد داشت. شهرستان خدابنده با چهار بخش، هفت شهر و بیش از 220 روستای دارای سکنه، 164 هزار نفر جمعیت دارد. شهرستان خدابنده در جنوب استان زنجان واقع شده و با حدود پنج هزار کیلومتر مربع وسعت، یک چهارم مساحت این استان را به خود اختصاص داده است.

*س_برچسب‌ها_س*