چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

عقب ماندگی در هر نقطه‌ای نشان می‌دهد منابع دقیق توزیع نشده

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
عقب ماندگی در هر نقطه‌ای نشان می‌دهد منابع دقیق توزیع نشده

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید در مراسم پنجمین سالروز برگزاری اولین اردوی گروه جهادی پزشکی شهید کاظمی آشتیانی دانشگاه شاهد گفت: دانشجویان جهادی هر کجا که خلاء وجود داشته باشد حضور می‌یابند و به پر کردن شکاف ها، گسل‌ها و دره‌هایی که لابلای سیستم بروکراسی ما وجود دارند می‌پردازند. وی افزود: وجود فقر و عقب ماندگی در هر نقطه‌ای...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید در مراسم پنجمین سالروز برگزاری اولین اردوی گروه جهادی پزشکی شهید کاظمی آشتیانی دانشگاه شاهد گفت: دانشجویان جهادی هر کجا که خلاء وجود داشته باشد حضور می‌یابند و به پر کردن شکاف ها، گسل‌ها و دره‌هایی که لابلای سیستم بروکراسی ما وجود دارند می‌پردازند.

وی افزود: وجود فقر و عقب ماندگی در هر نقطه‌ای از کشور نشان می‌دهد منابع دقیق توزیع نشده و گرنه ما نباید در کنار کوخ ها، کاخ‌ها را ببینیم.

رئیس بنیاد شهید گفت: کار بچه‌های جهادی پیوند زدن قلوب است تا مردم احساس نکنند بی پناه هستند. بچه‌های جهادی ممکن است که به خیلی از مسائل نقد داشته باشند، اما حس انسان دوستی آن‌ها رو به کمک به همنوعان خود وا داشته است. قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه انسانی که درد کمک به دیگران را ندارد از فطرت انسانی بی‌بهره است، تصریح کرد: در مقابل گروه‌های جهادی گروهی نیز برعکس گروه‌های جهادی عمل کرده و تلاش می‌کند تا به سوء استفاده از شکاف‌ها بپردازند و آن‌ها را نشان دهد و تضاد و تقابل و دو قطبی سازی به وجود بیاورد و مردم را وادار به اعتراض کند و در نهایت کمبود‌ها را به یک پدیده اجتماعی و در مرحله بعد به یک پدیده ضد امنیتی تبدیل سازد. به هر روی ما باید ببینیم که باید جزء کدام گروه باشیم.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: اصلاح نظام حکمرانی، توزیع منابع و نحوه بکارگیری مدیران از وظایف حکومت است؛ اما با این وجود امام علی شب‌ها به یتیمان و محرومین رسیدگی می‌کرد و پیروان او هم در همین مسیر حرکت می‌کردند و امامان معصوم نیز با وجود اینکه در حکومت مسئولیتی نداشتند رسیدگی به محرومین را وظیفه خود می‌دانستند، با این اوصاف بچه‌های جهادی نیز توفیق دارند تا در این مسیر قدم بردارند.

وی به برگزاری 62 اردوی جهادی توسط دانشجویان گروه جهادی شهید کاظمی آشتیانی دانشگاه شاهد اشاره کرد و افزود: در اردو‌های جهادی علاوه بر خدمت به مردم دانشجویان فرصت ساخته شدن، رشد، کمال و طی مراحل انسانی را می‌یابند و علت جذابیت اردو‌های جهادی نیز همین معنویت است.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: اگر این فرصت فراهم شود که جوانان در یک بستر حقیقی رشد یابند مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مختص به این دوره کمتر میشوند. به هر روی امیدوارم این شجره طیبه که در دانشگاه شاهد پایه گذاری شده رشد یابد و به یک نهضت دانشگاهی تبدیل شود تا دانشگاه‌ها را به اسم گروه‌های جهادی بشناسند.

معاون رئیس‌جمهور گفت: شهید کاظمی یک مدیر مجاهد علمی و خاموش بود و او توانست ما را به یکی از برجسته‌ترین دانش‌های عالی برساند. در یک دوره‌ای ناباروری یک مسئله جدی در کشورمان بوده که با زحمات شهید آشتیانی این مسئله از لحاظ علمی و تجهیزاتی حل شد.

گفتتی است؛ در این مراسم از فعالان گروه جهادی شهید کاظمی آشتیانی دانشگاه شاهد تجلیل به عمل آمد.