یک‌شنبه 8 مهر 1403

علی باقری: هنر دستگاه دیپلماسی یافتن نقاط تلاقی است / دانشگاهیان باید در برابر کار حسینی مردم غزه کار زینبی بکنند + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
علی باقری: هنر دستگاه دیپلماسی یافتن نقاط تلاقی است / دانشگاهیان باید در برابر کار حسینی مردم غزه کار زینبی بکنند + فیلم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، همزمان با فرارسیدن ایام روز دانشجو، مسئولان در دانشگاه‌های مختلف و در جمع دانشجویان حاضر شدند و ضمن پاسخگویی به سوالات دانشجوها، نسبت به عملکرد خودشان توضیحاتی ارائه کردند. «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه، با حضور در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در جلسه «حمایت از فلسطین، از شعار تا عمل» شرکت کرد. علی باقری با...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، همزمان با فرارسیدن ایام روز دانشجو، مسئولان در دانشگاه‌های مختلف و در جمع دانشجویان حاضر شدند و ضمن پاسخگویی به سوالات دانشجوها، نسبت به عملکرد خودشان توضیحاتی ارائه کردند.

«علی باقری کنی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه، با حضور در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در جلسه «حمایت از فلسطین، از شعار تا عمل» شرکت کرد.

علی باقری با اشاره به وقایع جاری در سرزمین فلسطین بیان کرد: کنون تبلور جریان لیبرالیسم که رژیم صهیونیستی است، د چار تناقض شدند؛ آنهایی که می گفتند انسان اصل است کاری که الان می کنند کشتن انسان است.

وی افزود: آمریکا و کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر با آتش بس در غزه و توقف جنگ مخالفت می کنند و سلاح و مهمات به اسرائیل می دهند تا انسان ها را بکشند. مساله امروز غزه حقوق بشر نیست وجود بشر است؛ چیزی از حقوق بشری نمانده است و مدعیان حقوق بشر و دفاع از حقوق انسان این کار را انجام می دهند.

علی باقری در پاسخ به دانشجویی که پرسیده بود "تا چه زمانی پول بیت‌المال را برای مذاکره با «انریکه مورا» نماینده اروپا در مذاکرات برجام هدر خواهید داد؟" توضیح داد: هنر دستگاه دیپلماسی این است که بتواند خواسته ها و منویاتی که مربوط به تمامیت ارضی، حاکمیت ملی، امنیت ملی، منافع ملی و پیشرفت کشور است را در ساز و کارهای مختلف دوجانبه، چندجانبه و بین المللی تامین، تثبیت و تضمین کند و این نیازمند تعامل است.

وی گفت: در مناسبات بین المللی این طور نیست که طرف مقابل شما هر چیزی که شما درست بدانید درست بداند و هر چیزی که منفعت شماست منفعت او باشد؛ همان طور که در طرف مقابل نیز ما همین طور هستیم و هر چیزی که آنها بخواهند و به منفعت آنها باشد ما نمی پذیریم.

باقری افزود: هنرِ یافتنِ نقاطِ تلاقی کاری است که بر دوش دستگاه دیپلماسی است و ما باید این مسیر را ادامه بدهیم تا بتوانیم نقاط پایدار را پیدا کنیم.