شنبه 14 مهر 1403

عمران‌خان با همتای ایتالیایی خود درباره تنش‌ها با هند گفت وگو کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عمران‌خان با همتای ایتالیایی خود درباره تنش‌ها با هند گفت وگو کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه در تماس تلفنی با همتای ایتالیایی خود، وی را در جریان تشدید تنش‌ها میان اسلام‌آباد و دهلی‌نو قرار داد و نسبت به خشونت‌ها علیه مسلمانان در وضعیت شیوع کرونا به ویژه تحولات کشمیر ابراز نگرانی کرد.

دفتر نخست وزیری پاکستان ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای گفت: «عمران‌خان» در گفت وگو با «جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا، از سیاست‌های هند در قبال مسلمانان این کشور به شدت انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده است: نخست وزیر پاکستان از جامعه جهانی خواست تا آنچه در این بیانیه طرح هند برای سرکوب به بهانه مبارزه کووید -19 عنوان شده، رد کند.

عمران‌خان همچنین آنچه را که اقدامات هند برای تغییر ساختار جمعیتی در منطقه جامو و کشمیر خواند، محکوم کرد و افزود: سیاست‌های دهلی نو تهدید جدی برای صلح و امنیت منطقه است و این کشور ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل مربوط به کشمیر و همچنین چهارمین کنوانسیون ژنو است.

وی همچنین اقدامات دولت پاکستان برای مدیریت شیوع کرونا و مقابله همزمان با چالش سلامت و تاثیرات ویروس کووید -19 بر جامعه و اقتصاد این کشور، را به اطلاع نخست وزیر ایتالیا رساند و از حمایت وی از ابتکار پاکستان درخصوص بازنگرنی در بازپرداخت بدهی‌های خارجی کشورهای در حال توسعه قدردانی کرد.

عمران‌خان مهرماه سال گذشته در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجموع عمومی سازمان ملل در نیویورک با «جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا دیدار و درخصوص تحولات کشمیر و ضرورت لغو محدودیت‌های اعمالی در این منطقه از سوی نیروهای امنیتی هند تاکید کرد.

تنش‌های سیاسی، دیپلماتیک و مرزی میان اسلام‌آباد و دهلی‌نو با گذشت بیش از 300 روز از تصمیم دولت هند برای لغو امتیازات ویژه منطقه جامو و کشمیر، همچنان ادامه دارد و این اختلافات با اقدام روز گذشته هند برای اخراج دو کارمند سفارت پاکستان، وارد مرحله جدیدی شد.

*س_برچسب‌ها_س*