شنبه 8 اردیبهشت 1403

عملیات نظامی محدود در رفح می‌تواند رهبران باقی‌مانده حماس را از بین ببرد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
عملیات نظامی محدود در رفح می‌تواند رهبران باقی‌مانده حماس را از بین ببرد

اقتصادنیوز: وزارت خارجه آمریکا که سیاست یک بام و دو هوا را در پیش گرفته است، می‌گوید عملیات نظامی محدود در رفح می‌تواند رهبران باقی‌مانده حماس را از بین ببرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری با بیان اینکه عملیات نظامی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه اشتباه بزرگی خواهد بود، مدعی شد: ایده‌هایی در مورد جایگزینی برای عملیات نظامی در رفح داریم که مطمئن هستیم به از بین بردن تیپ‌های حماس در آنجا منجر می‌شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران ادعا کرد عملیات نظامی محدود در رفح می‌تواند رهبران باقی‌مانده حماس را از بین ببرد.

خبر مرتبط مذاکرات دوحه به‌خاطر مواضع اسرائیل به بن‌بست رسید

اقتصادنیوز: عضو دفتر سیاسی حماس گفت مذاکرات آتش‌بس دوحه به خاطر مواضع رژیم صهیونیستی به بن‌بست خورد.

سخنگوی این وزارتخانه شامگاه چهارشنبه درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه هم گفت: معتقد نیستیم که این مذاکرات پایان یافته یا به بن بست رسیده است.

وی که کشورش بارها تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه را مانع شد، گفت قطعنامه‌های این شورا از جمله قطعنامه اخیر درباره غزه باید اجرایی شود.

شورای امنیت سازمان ملل عصر دوشنبه قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که همچنان حامی اصلی رژیم صهیونیستی در تجاوزاتش به غزه است، در اظهاراتی متناقض ارتکاب جنایت جنگی توسط رژیم صهیونیستی در غزه را ادعای بی‌اساس عنوان کرد و در عین حال اذعان کرد تعداد زیادی در این جنگ قربانی شده‌اند.

همچنین سخنگوی این وزارت‌خانه با اشاره به حملات بی‌امان حزب‌الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی که در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین، ارتش این رژیم را به ستوه آورده است، گفت: ما به دنبال راه حل دیپلماتیک برای توقف تنش میان اسرائیل و حزب الله هستیم.

در همین راستا، معاون نماینده آمریکا در شورای امنیت گفت نگرانی شدید و فزاینده درباره وضعیت غزه و عملیات احتمالی در رفح وجود دارد.

وی افزود: ما به فشار برای اطمینان از اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره غزه توسط همه طرف‌ها ادامه خواهیم داد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
عملیات نظامی محدود در رفح می‌تواند رهبران باقی‌مانده حماس را از بین ببرد 2