چهارشنبه 11 مهر 1403

عملیات وعده صادق 2 با الگویی شرافتمندانه انجام شد / اشتباه محاسباتی اسرائیل پاسخی پشیمان‌کننده دارد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
عملیات وعده صادق 2 با الگویی شرافتمندانه انجام شد / اشتباه محاسباتی اسرائیل پاسخی پشیمان‌کننده دارد

ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر پیام‌های عملیات وعده صادق 2 در جمع خبرنگاران گفت: اولین پیام عملیات وعده صادق 2 این است که پیام‌های منحصربه‌فردی داشته مبنی بر اینکه اگر هر عملیاتی چه راهبردی و چه تاکتیکی پیام‌های خود را واضح و روشن منعکس نکند ممکن آن عملیات عقیم باشد لذا صدور پیام واضح، روشن و شفاف همیشه جزئی از یک عملیات است.

وی اظهار کرد: پیام ما در عملیات وعده صادق 2 چی بوده و چی هست؟ یکی اینکه به مردم عزیز ایران اسلامی و مسئولان نظام اسلامی در سطوح مختلف به‌ویژه سطوح تصمیم‌ساز این موضوع را به‌عنوان یک پیام صادر کردیم که جمهوری اسلامی ایران به عهد و پیمان خودش پایبند است، چون مهمان ما را در خانه ما شهید کردند و گفتیم انتقامی سخت، پشیمان‌کننده، عذاب‌آور و دردناک را شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس بیان کرد: اولین پیام این عملیات صادق‌الوعد بودن آن است و دومین پیام ما به جبهه مقاومت، مردم مظلوم غزه، لبنان، فلسطین این است که ما بار‌ها گفتیم جمهوری اسلامی پشتیبان و حامی آنهاست البته واقعاً همیشه سعی کردیم که نوع پشتیبانی‌هایمان را در حد و اندازه و نیاز این جبهه تعریف کنیم و معنایش این نیست که ما لشکرکشی کردیم.

وی ادامه داد: کمک‌هایی که کردیم مثل آموزش و مسائل دیپلماسی بوده، اما در این موضوع اعلام کردیم که حتماً به وظیفه خود به‌عنوان عضوی از جبهه مقاومت عمل می‌کنیم مخصوصاً اینکه رهبر حماس در ایران به شهادت رسید و ما واقعاً از نظر اخلاقی و از نظر عرف مردم ایران این اتفاق را شایسته نمی‌یدیم لذا گفتیم انتقام می‌گیریم و خیالتان راحت باشد و این دومین پیام بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سومین پیام اینکه از ابتدای شهادت هنیه تاکید کردیم ما با اوج هوشمندی و غافلگیری و بدون توجه به این هیجان‌ها و احساسات که البته آن هم جای خود دارد، اما ما سعی کردیم عقلایی، منطقی و هوشمندانه با مسائل برخورد کنیم.

عزیزی اظهار کرد: پیام چهارم عملیات وعده صادق 2 این است که باید به این درک رسیده باشیم که این شعار‌ها و ادعا‌هایی که سال‌ها در رابطه با گنبد آهنین و... مطرح کردند و خودشان را پیشرفته‌ترین ارتش دنیا معرفی کردند به هر حال شکست‌پذیر و مضمحل شونده است و امروز 200 موشک در مدت زمانی کوتاه در مناطق نظامی فرود آمد.

وی تاکید کرد: می‌خواهم بر این نکته تاکید کنم شلیک موشک به مناطق و پایگاه‌های نظامی، اماکن جاسوسی و اطلاعاتی و رده‌های تاکتیکی و پدافندی کار بی‌نظیری است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس تصریح کرد: باید بپذیرند ما در جنگ یک ویژگی داریم و آن شرافتمندانه عمل کردن است، چون در جنگ باید اصول اخلاقی حاکم باشد و ما شرافتمندانه عمل کردیم. آنها مهمان بی‌دفاع و بی‌پناه ما را در خانه ما مورد حمله و هجمه قرار دادند و پس از آن اقدام به بمباران مردم بی‌گناه، بیمارستان و زدن کودکان و زنان کردند، اما اقدام ایران در حمبه مراکز نظامی یعنی جنگ شرافتمندانه و جمهوری اسلامی یک الگویی در جنگ است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رژیم صهیونیستی دچار خطای تحلیل و خطای محاسباتی شده و همین خطای تحلیل و اشتباهات محاسباتی‌اش باعث شده اقداماتی انجام بدهد که زمینه فروپاشی و سقوط خودش را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: ما یک پیام واضح داریم و به آمریکایی‌ها می‌گویم از این حمایت دست بردارید و عبرت بگیرید، چون شما نمی‌توانید به‌وسیله رژیم صهیونیستی در غرب آسیا در منطقه به اهدافتان برسید و این رژیم دیگر از کار افتاده است.

عزیزی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی اگر دوباره بخواهد اشتباه محاسباتی انجام دهد در مراحل بعدی اقدامات ما قطعاً تلافی‌جویانه است و آن‌وقت اقدامات ما از نظر وسعت و اهداف باعث می‌شود که مقامات رژیم صهیونیستی و ساکنین شهرک‌های اشغالی دیگر جایی برای سکونت و ماندن نداشته باشند و این پاسخ پشیمان‌کننده‌تر از همیشه خواهد بود.