جمعه 14 اردیبهشت 1403

غرب به قدرت اقتصادی روسیه اعتراف کرد / صندوق بین المللی پول: رشد روسیه از آمریکا بیشتر است

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
غرب به قدرت اقتصادی روسیه اعتراف کرد / صندوق بین المللی پول: رشد روسیه از آمریکا بیشتر است

بیزنس اینسایدر در مطلبی با اشاره به ادعای برخی کارشناسان غربی در خصوص احتمال ازهم‌پاشیدگی اقتصاد روسیه، اذعان کرد: اقتصاد این کشور با وجود شرایط جنگی و تحریم‌های غرب باثبات و قدرتمند است.

برخلاف نظر اعضای بنیاد صلح کارنگی (اندیشکده آمریکایی) که معتقد هستند اقتصاد روسیه احتمالا ظرف یک سال و نیم با چالش‌های بزگی روبرو شده و از هم می پاشد، صندوق بین المللی پول به تازگی پیش‌بینی کرده است که اقتصاد این کشور در سال‌جاری سریعتر از سایر اقتصادهای توسعه یافته از جمله آمریکا رشد خواهد کرد.

صندوق بین المللی پول هفته گذشته در گزارشی رشد 3.2 درصدی را برای اقتصاد روسیه پیش بینی کرد.

این پایگاه خبری آمریکایی اذعان می کند که اقتصاد روسیه با وجود افزایش هزینه‌های نظامی و تحریم‌های غرب به دلیل جنگ اوکراین همچنان قدرتمند است.

خبر مرتبط دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد روسیه شد

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه وارد این کشور شد.

اعضای کارنگی نیز ضمن تائید این امر استدلال می کنند که این امر تا حدودی ناشی از توانایی دور زدن تحریم‌ها از سوی روسیه و فروش نفت خود است.

الکساندرا پروکوپنکو از اعضای مرکز اوراسیا کارنگی در گزارشی در همین زمینه نوشت: «وضعیت متناقضی پدید آمده و اقتصاد روسیه با وجود تحریم‌های غرب دارای ثبات است».

اما وی در ادامه این وضعیت را پایدار ندانسته و مدعی شد: «اقتصاد روسیه در بهترین حالت، به دلیل عدم تعادل رو به رشد و مشکلات اجتماعی احتمالی، ظرف 18 ماه از هم می پاشد».

به ادعای این عضو اندیشکده کارنگی، از آنجاکه کرملین قصد دارد در سال‌جاری میلادی بودجه بی‌سابقه‌ای را برای ارتش اختصاص دهد، همین امر می تواند باتوجه به نامعلوم بودن زمان پایان جنگ در اوکراین، بر اقتصاد روسیه اثرگذار باشد.

بیزنس اینسایدر در ادامه افزود: در حالی که اقتصاددانان می گویند روس ها در حال حاضر زندگی عادی را سپری می کنند، کارشناسان غربی مدعی هستند که شرایط زندگی در روسیه ممکن است رو به وخامت بگذارد، تورم افزایش یابد و بانک مرکزی آن را وادار به افزایش نرخ بهره تا 16 درصد کند. وضعیتی که به ادعای اعضای کارنگی، در نهایت بر درآمد کارگران و توان بازپرداخت وام از سوی آنها تاثیر می گذارد.

نشریه پولیتیکو نیز ماه گذشته میلادی در گزارشی ضمن اذعان به ناکارآمدی تحریم های غرب علیه روسیه نوشت: ممکن است سال ها طول بکشد تا کارزار فشار علیه این کشور به نتیجه مطلوب آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برسد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

غرب به قدرت اقتصادی روسیه اعتراف کرد / صندوق بین المللی پول: رشد روسیه از آمریکا بیشتر است 2