شنبه 14 مهر 1403

غیبت نیمی از دانش‌آموزان در اولین روز از بازگشایی مدارس انگلیس

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
غیبت نیمی از دانش‌آموزان در اولین روز از بازگشایی مدارس انگلیس

لندن - ایرنا - مدارس مقاطع ابتدایی انگلیس امروز (دوشنبه 12 خرداد) در حالی بازگشایی شد که نیمی از واجدین شرایط در کلاس‌های درس حاضر نشدند.

پژوهش‌های بنیاد ملی تحقیقات آموزشی از یک هزار و 200 مدرسه در انگلیس نشان می‌دهد که 46 درصد خانواده‌ها مانع بازگشت فرزندانشان به مدارس شدند. آنها نگران سلامتی فرزندان و احتمال ابتلای آنها به کرونا هستند.

هرچند گفته می‌شود کودکان کمتر در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند اما دانشمندان می‌گویند که آنها می‌توانند در زنجیره انتقال این ویروس ایفای نقش کنند.

بر اساس یافته‌های بنیاد ملی تحقیقات آموزشی انگلیس، 79‌درصد خانواده‌ها تا زمانی که آمار ابتلا به کرونا به صورت پایدار افت نکند از بازگشت فرزندانشان به مدارس خودداری خواهند کرد. 58 درصد هم گفته‌اند به اطلاعات بیشتری درباره تصمیم دولت برای بازگشایی مدارس نیاز دارند.

نهادهای مستقل و آموزشی در انگلیس از دولت این کشور خواسته‌اند تا با توجه به ترس و بی اعتمادی خانواده‌ها درباره بازگشایی مدارس تجدید نظر کند.

حزب کارگر انگلیس می‌گوید که دولت نباید خانواده‌ها را برای بازگشتی فرزندانشان به مدرس تحت فشار قرار داده و تصمیم‌گیری در این زمینه را به آنها واگذار کند. «انلیز دودز» وزیر دارایی دولت در سایه به شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت: اگر خانواده‌ها احساس می‌کنند که بازگشت فرزندانشان به مدرسه ایمن نیست، نباید در موقعیت دشواری قرار گیرند.

دولت انگلیس از امروز (دوشنبه 12 خرداد) محدودیت‌ها برای بازگشایی مدارس ابتدایی را تسهیل کرد تا به این ترتیب دانش‌آموزان مقاطع اول و ششم به مدارس بازگردند.

«گاوین ویلیامسون» وزیر آموزش انگلیس که پیشتر کرسی وزارت دفاع را برعهده داشت، معتقد است برنامه دولت محتاطانه و تدریجی است. او می‌گوید که مراکز آموزشی این کشور از سه هفته پیش برای پذیرش دانش‌آموزان برنامه ریزی کرده‌اند.

با این حال اتحادیه ملی آموزش انگلیس با 450 هزار عضو، تاکید دارد که شروط تعیین شده از سوی دولت برای کاهش محدودیت‌ها حاصل نشده است. دولت انگلیس پیشتر برای عبور از قرنطینه پنج شرط از جمله کاهش آمار ابتلا به کرونا و توانایی سازمان بهداشت این کشور برای مواجهه با موج دوم شیوع این بیماری تعیین کرده بود.

«پیتر هوربی» رییس گروه مشورتی تهدیدهای ناشی از بیمارهای نوظهور تنفسی می‌گوید که دولت با کاهش سطح قرنطینه خطر بزرگی کرده است.

مشاوران علمی دولت انگلیس هم با اشاره به آمار بالای شیوع ویروس کرونا در این کشور نسبت به آنچه برنامه پرشتاب دولت برای تسهیل قرنطینه در این کشور نامیدند ابراز نگرانی کرده و هشدار داده‌اند که این روند به ایجاد موج دوم همه‌گیری کرونا منجر خواهد شد.

«آنا لانگفیلد» کمیسیونر دانش‌آموزان انگلیس در یادداشتی برای دیلی تلگراف پیشنهاد کرده که مدارس برای ایام تعطیلات تابستان، کلاس‌های فوق‌العاده از راه دور برگزار کند.

*س_برچسب‌ها_س*