چهارشنبه 18 مهر 1403

فتح خرمشهر جلوه‌ای از نصرت الهی و ایثار رزمندگان بود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
فتح خرمشهر جلوه‌ای از نصرت الهی و ایثار رزمندگان بود

امیر احمد رضا پوردستان گفت: فتح خرمشهر نتیجه عینی نصرت الهی و تقوا و اخلاص رزمندگان اسلام بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان سمنان در سوم خرداد سالروز حماسه آزاد سازی فتح خرمشهر صبح امروز در محل بنیاد حفظ آثار استان سمنان با حضور امیر احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

فتح خرمشهر ها دور از دسترس نیست

امیر پوردستان در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس وآزاد سازی خرمشهر گفت: زمانیکه رژیم بعث عراق در شهریور 59 به خاک کشور ما تعدی کرد، تمام دنیا پشتیبان این کشور بود و از طرف دیگر کشور ما در یک شرایط بحرانی قرار داشت و در حال بازیابی خودش بود.

وی در ادامه اذعان کرد: قطعا همانطور که امام راحل فرمودند نصر و یاری خداوند موجب پیروزی در این جنگ علی الخصوص فتح خرمشهر شد و برخلاف تصور دشمن که قصد داشت سه روز ایران را فتح کند در یک ماهه آغاز جنگ مجبور به در خواست آتش شد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی همچنین عملیات بیت المقدس را نگین درخشان دوران دفاع مقدس دانست و افزود: این عملیات ویژگی منحصر به فردی داشت و واگر امام می فرمایند خرمشهر را خدا آزاد کرد به این دلیل است که قطعا توان و تجهیزات نظامی و بشری ما با دشمن قابل قیاس نبود و نیروی ایمان و اراده سربازان اسلام موجب نصرت الهی شد.

امیر پوردستان با بیان اینکه شما جوانان باید پرچم نظام اسلامی را با بصیرت ودشمن شناسی حفظ کنید ابراز کرد: همانطور که معظمله در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیان فرمودند ایجاد تمدن نوین اسلامی به همت شما جوانان میسر خواهد شد و فتح خرمشهر ها دور از دسترس نخواهد بود.

وی در نهایت اظهار کرد: نهال انقلاب که به دست امام راحل کاشته شده و با تدابیر رهبری مستحکم شده با تلاش شما جوانان باید ادامه یابد.

ولایت فقیه ناخدای کشتی حکومت اسلامی است

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: داشتن رهبری این‌چنین والامقام در جایگاه بسیاری رفیعی در جهان یک نعمت الهی است که باید برای این نعمت شکرگزار خداوند متعال باشیم.

وی بیان کرد: تمام خصوصیات و آنچه خداوند به ائمه معصومین (ع) و پیامبر اسلام (ص) عنایت کردند، غیر از ویژگی‌های اختصاصی، به ولی‌فقیه نیز داده شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه ولی‌فقیه و رهبری هدایتگر و ناخدای کشتی حکومت اسلامی هستند، گفت: ما در فتح خرمشهر، پیروزی بسیار عظیمی را به دست آوردیم که باید قدر آن را بدانیم.

مطیعی اضافه کرد: امام راحل، نصرت و یاری خداوند متعال را باعث پیروزی و فتح ما در خرمشهر دانستند و همه اگر در اقدامات خود در مجرای توحید افعالی قرار گیریم، موفقیت‌های ارزشمندی حاصل خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز نیز تحت ولایت رهبری مقام معظم رهبری هستیم که بر هوشیاری همگان همواره تأکید داشته و فرمودند خرمشهرها در پیش است.

امروز مکلف به پاسداشت راه شهدا هستیم

سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره 85 شهید عملیات بیت المقدس از استان سمنان ابراز کرد: ولایت پذیری سربازان انقلاب اسلامی، ایمان به خدا و وحدت بین نیروهای مسلح عامل پیروزی و فتح خرمشهر شد.

استاندار سمنان در ادامه ابراز کرد: پس از فتح خرمشهر نگاه ها به ایران اسلامی تغییر کرد و و براین اساس امروز مکلف هستیم برای پاسداشت ایرنان اسلامی گام های موثری برداریم.

انتهای پیام /