چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه فرارو

اجتماعی وب‌گاه فرارو

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از اجرای شرط دارابودن بیمه‌نامه شخص ثالث برای صدور کارت سوخت خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها خبر داد و گفت: کارت سوخت برای وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث صادر نمی‌شود.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری متهم اسید پاش با شلیک پلیس خبر داد.

کارشناس سازمان هواشناسی استان همدان گفت: طی امروز و فردا، سرعت تندباد در ارتفاعات میدان میشان همدان به 100 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

اسماعیلی وزیر ارشاد گفت: در موضوع ایرانیان خارج از کشور کاملا فضای مساعدی برای بازگشت همه کسانی که دلشان برای ایران می‌تپد وجود دارد. هر شهروند ایرانی محترم است و ایران خانه آنهاست و این حقی نیست که من یا هر کسی بتواند سلب کند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه از نظر وضعیت ترافیکی روز پنجشنبه وضعیت بسیار بهتری نسبت به روز‌های دیگر در هفته دارد، تاکید کرد: در مجموع باید گفت؛ چهارشنبه بعدازظهر پرترافیک‌ترین روز و ساعت هفته است.

آبان ماه امسال، رصدخانه مهاجرت ایران، در گزارشی اعلام کرد نرخ مهاجرت از ایران، با 141 درصد افزایش به 115 هزار ورودی جدید در سال رسیده است و به این ترتیب رتبه اول مهاجرفرستی بر اساس نرخ رشد مهاجر جدید را ثبت کرده است. کشور‌های مقصد ایرانیان برای مهاجرت در طول یک سال گذشته، متنوع بوده، اما ترکیه، ایتالیا و کانادا جزو کشور‌هایی هستند که با مقاصدی، چون سرمایه گذاری، تحصیل یا خرید ملک، بیشتر...

انتشارآخرین گزارش مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با عنوان «سرزندگی شهری در مناطق 22‌گانه شهر تهران؛ از ارزیابی تا مداخلات اصلاحی»، شامل اطلاعاتی نگران کننده درباره «نارضایتی شهروندان از مدیریت شهری» و «شرایط نامطلوب زندگی در پایتخت» است. تقی آزاد ارمکی، جامعه شناس و استاد دانشگاه تهران در گفتگو با فرارو این موضوع را بررسی کرده است

برف و سرما مدارس نوبت عصر برخی مناطق استان اردبیل را تعطیل کرد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، چهارشنبه‌ها را پرترافیک‌ترین روز پایتخت اعلام کرد.

مهسا قریشی دختر بیتا فرهی خبر داد که عکس کتیبه مزار مادرش که طی چند روز گذشته برداشته شده بود با مساعدت مدیرعامل بهشت زهرا (س) و روابط عمومی آن دوباره نصب شده است.

دانشجویان خارج از کشور در بازگشت به وطن خود اکثراً این حس عمیق تنهایی را تجربه می‌کنند. حتی با داشتن شبکه‌ای از روابط مراقبتی و حمایتی، اغلب آن‌ها دچار «شوک فرهنگی معکوس» می‌شوند - همان «فرآیند تنظیم مجدد، فرهنگ‌پذیری مجدد و جذب مجدد فرهنگ موطن خود پس از زندگی در فرهنگی متفاوت» و مشخصه این بزنگاهِ حساس احساس تنهایی و بی‌کسی عمیق است.

معاون آموزش پلیس راهور از انتقال 1100 موتورسیکلت متخلف به پارکینگ خبر داد.

مدارس ابتدایی پردیس و سقز در نوبت بعد از ظهر امروز به علت بارش برف، یخبندان غیرحضوری شد.

وقتی در ساختمانی از پمپ آب استفاده می‌شود باعث ایجاد فشار متغیر می‌شود! یعنی شما وقتی شیر آب را مقدار کم باز می‌کنید تا صرفه‌جویی کرده باشید تازه پمپ آب روشن شده و آب را بیش از آنچه لازم دارید به شما تحویل می‌دهد!

در حالی سازمان هدفمندی یارانه‌ها از واریز یارانه نقدی دیماه در تاریخ 20 دی خبر داده که گزارش‌های مردمی و بررسی میدانی حاکی از عدم واریز یارانه دی ماه به حساب برخی سرپرستان خانوار است.

شاید برخی‌ها بدانند که متولی اصلی تغییر نام خانوادگی در کشور سازمان ثبت احوال است، اما شاید ندانند که چه قوانینی برای تغییر نام خانوادگی وجود دارد.