یک‌شنبه 8 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

کیفیت و سرعت اینترنت در ایران در مقایسه با کشور‌های دیگر را در اینفوگرافی زیر می‌بینید.

دستگاه‌ها موظف هستند اطلاعات حقوق، فوق‌العاده، هزینه، کمک هزینه، کارانه، پرداخت‌های غیرماهانه و مزایای ناخالص پرداختی ماهانه اعم از مستمر و غیر مستمر، نقدی و غیرنقدی و سایر مزایا به مقامات، روسا، مدیران، ممشمول قانون را در سامانه ثبت کنند.

جمعه بازار را خیلی‌ها هنوز با همان نام جمعه بازار پروانه می‌شناسند. نام پروانه از پاساژ پروانه گرفته شده که سال‌ها جمعه بازار تهران در پارکینگ طبقاتی‌اش برپا می‌شد. اما حالا پروانه‌ها در تپه‌های عباس‌آباد به پرواز درآمده‌اند، در باغ هنر.

اخیرا ماسک با انتشار یک نظر سنجی در توئیتر از کاربران خواسته بود تا مشخص کنند که وی 10 درصد سهام خود در شرکت خودرو سازی تسلا را بفروشد یا خیر؟ در این نظر سنجی 3.5 میلیون کاربر شرکت کردند و در نهایت 57 درصد آن‌ها رأی "بله" دادند.

با ابلاغ اخیر وزیر کار یکی از درگاه‌های اصلی شکل گیری پرداخت‌های نجومی و مساله دار مسدود شد؛ خرید سکه، کارت هدیه و تصویب بودجه محرمانه به هر شکلی ممنوع شد.

از حدود 2800 بازدید اداره و اماکن دولتی، 1707 مورد در شهرستان‌ها و 1074 مورد از آن در شهر تهران انجام شده است.

در شرایطی که مجلس و دولت جهت حمایت از مردم فرآیند آزاد سازی نرخ ارز دارو را متوقف کرده اند، سازمان غذا و دارو چراغ خاموش و بدون پشتوانه قانونی در حال حذف نرخ ارز یارانه‌ای دارو قلم به قلم است.

از چند روز گذشته برخی از بانک‌ها به ویژه بانک‌های دولتی شرط و شروط عجیبی را برای افتتاح حساب اعلام کرده‌اند و مدارک بیشتری برای افتتاح احساب از مشتریان مطالبه می‌کنند و توجیه عجیبی هم را بابت دریافت این مدارک عنوان کرده‌اند.

این تعداد اتوبوس که قرار است از طریق تهاتر نفت تامین شود، 1200 دستگاه آن با توجه به اینکه تهران از لحاظ تعداد جمعیت و آلودگی هوا در اولویت اول ما قرار دارد، به پایتخت تخصیص خواهد یافت.

عبدالله‌پور با بیان اینکه 4 سال است که حتی یک قطعه برای مترو خریداری نشده است گفت: در تامین قطعات داخلی مشکل نداریم، اما فروشندگان خارجی نیز تمایلی به فروش قطعه به ما ندارند و اتفاقا یکی از مشکلات مترو نیز عدم دسترسی به قطعات خارجی است.

به گفته کارشناسان تاثیر بارندگی‌های اخیر بر افزایش ذخیره سدهای تامین‌کننده آب شرب تهران را بسیار اندک بوده، به گونه‌ای که ورودی آب به سدهای تهران با کاهش 34 درصدی از ابتدای سال آبی در مقایسه با سال آبی گذشته مواجه است.

اروپا به شکلی خطرناک با بحران کمبود گاز دست به گریبان است. شدت گرفتن سرمای زمستان می‌تواند به معنی تشدید بحران و افزایش رقم قبض‌های انرژی باشد که بیش از هرچیز بر دوش مردم عادی سنگینی خواهند کرد