یک‌شنبه 8 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

یکی از همکاران باکس چک پول‌های 50 هزار تومانی را به اشتباه بجای اسکناس‌های 10 هزار تومانی جا گذاری کرد.

کمبود نهاده باعث شده دامداران ضایعات میوه و صیفی‌جات را خوراک دام خود کنند. بعد از سیب، سیب زمینی و خاک اره این بار موز و بادمجان خوراک دام‌ها شده است

حقوق کارگران در سال گذشته همسان با تورم، یعنی 39 درصد افزایش یافت. یکی از پیش‌بینی‌ها برای افزایش حقوق سال آینده نیز همان 39 درصد سالانه است. اگر حقوق کارگران 39 درصد زیاد شود، پایه حقوق از 2.6 میلیون تومان به 3.6 میلیون تومان می‌رسد.

جنجال بر سر این ادعا بود که به بیان نادقیق - که دقیق‌تر خواهد شد - روسیه بر نحوه برداشت از یک منبع گازی عظیم در بخش ایرانی ساحل جنوبی خزر، منبعی با نام «چالوس» که اعلام شد یک‌چهارم حجم پارس جنوبی گاز دارد و می‌تواند به شکل بالقوه تأمین‌کننده 20 درصد از گاز اروپا باشد، تسلط دارد و ایران برای موضوعات مربوط به آن باید از مسکو کسب تکلیف کند.

سه شنبه هفته گذشته اولین روزی بود که به صورت مرئی می‌شد کیفیت پایین هوای پایتخت را مشاهده کرد؛ چراکه مه دود غلیظی در آسمان تهران دیده می‌شد. در همین روز (11 آبان) شاخص آلایندگی گاز دی اکسید گوگرد به بالای 70 رسید که نشان از وجود آلاینده‌های ناشی از مصرف گازوئیل یا مازوت در هوا بود.

پایان جنگ جهانی اول همزمان بود با تولد ایده پیک موتوری. نیرو‌های موتورسوار که بازوی پشتیبان ارتش بریتانیا محسوب می‌شدند، با پایان جنگ، کاری برای انجام دادن نداشتند و یافتن شغل هم برایشان دشوار بود.

این شرکت قیمت عرب لایت برای منطقه شمال غربی اروپا را 30 سنت پایین قیمت پایه ICE Brent تعیین کرد و قیمت فروش به آمریکا را یک دلار و 75 سنت در هر بشکه بالاتر از شاخص ASCI اعلام کرد.

فروزان گفت: اعزام نیروی کار باید در چارچوب قرارداد مشخص و قانونمند باشد تا از مهاجرت‌های غیرقانونی جلوگیری شود.

حریری گفت: باید توجه داشت که 90 درصد از صادرات و واردات ما با حدود 7 کشور است، باید سعی کنیم که تنوع بازار و تنوع و تعدد شرکا داشته باشیم.

روش فعلی قیمت گذاری و فروش خودرو تقریبا مورد قبول هیچکس نیست، نه خودروساز، نه مصرف کننده و نه دولت