چهارشنبه 6 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

دانشمند با تاکید بر اینکه بر اساس آمار‌های رسمی در حال حاضر نرخ بیکاری حدود 12 درصد است، ادامه داد: این نرخ بر اساس تعریف سازمان جهانی کار در مورد یک فرد شاغل اعلام شده، بر اساس این تعریف فردی که یک ساعت در هفته کار کند شاغل محسوب می‌شود، در صورتیکه این تعریف از جامعیت برخوردار نیست، در این زمینه باید قانون کار را ملاک قرار داد، بر اساس این قانون هرکسی که در هفته 44 ساعت اشتغال داشته...

از سوی برخی کارشناسان زمزمه ضرورت افزایش قیمت برق هم در این روز‌ها مطرح می‌شود و این در حالی است که زنجیره‌ای از عوامل مانند تشدید تحریم‌ها و بی‌پولی سرمایه‌گذاران حوزه نیروگاهی موجب شده سرمایه‌گذاری در حوزه برق از 6.5 میلیارد دلار در سال 1385 به 630 میلیون دلار در سال گذشته برسد.

به‌دنبال تغییرات گسترده در سبک و ذائقه سفر‌های مردم در سراسر جهان، در عملکرد انواع گردشگری نیز تغییرات گسترده‌ای ایجاد شده است. تزریق واکسن کرونا به گردشگران در برخی از کشور‌ها سبک جدیدی از گردشگری سلامت را به‌وجود آورده است.

طلای جهانی روز سه‌شنبه، نتوانست روند صعودی خود را حفظ کند و با نزول 19دلاری طی دو ساعت به کانال هزار و 790دلاری بازگشت. اما به طور کلی در پایان روز توانست با بازگشت به بالای کانال هزار و 800دلاری سود 33/ 0درصدی را محقق کند

بزوس مانند بسیاری از میلیاردر‌های دیگر بخشی از ثروتش را به فعالیت‌های خیرخواهانه اختصاص داده است. او تنها در سال2019، 16میلیارد از ثروتش را به خیریه‌ها بخشید

گروه صنعتی ایران خودرو موفق به دریافت نشان ملی سومین جشنواره حاتم (حمایت از تولید ملی) شد.

مردم گلایه‌مند از قطعی‌های برق در مناطق مذکور در تماس‌های متعدد با سامانه فوریت‌های برق (121) هر بار زمان جدیدی را به عنوان زمان رفع اشکال شبکه می‌شنوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه برای 170 هزار مشترک پرمصرف و بد مصرف تهرانی که تا 30 مترمکعب آب در ماه مصرف کرده‌اند (دو برابر الگوی مصرف) هشدار قطع آب صادر شده است، اظهار کرد: اگر این مشترکان روند مصرف خود را اصلاح نکنند، در مرداد ماه روزانه 4 تا 5 ساعت آب این مشترکان قطع خواهد شد.

مدیرکل دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، قسمتی از فارس، بوشهر، خرسان جنوبی و رضوی در شرایط نامساعد و قرمز قرار دارند، بارندگی نسبت به بلندمدت و سال‌های گذشته بسیار افت کرده، ورودی سد‌ها از جمله سد دوستی و چاه‌نیمه‌ها صفر شده است.

سخنگوی صنعت برق کشور افزایش 200 مگاواتی صادرات برق به خاک عراق را تکذیب کرد.

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره سندیکای صنعت برق گفت: برای جلوگیری از خاموشی باید به افزایش ظرفیت تولید برق، متنوع‌سازی سبد عرضه و تغییر مدل کسب‌وکار تولید - مصرف برق، بهینه‌سازی مصرف برق (کاهش شدت مصرف)، اصلاح منحنی بار شبکه برق (پیک‌سایی)، نوسازی شبکه، بهینه‌سازی مصرف و توسعه تجدید پذیر‌ها و تولید برق توجه شود.

شرایط رنگین نقشه کشور نشان می‌دهد وضعیت مصرف برق استان‌های شرقی کشور بیش از حد مجاز بوده و هم اکنون قرمز است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به اعتراض کاربران درخصوص عدم آنتن دهی خطوط تلفن همراه در زمان قطعی برق گفت: باتری دکل ها برای 2 ساعت پاسخگوی قطع برق هستند.

اگر بگویم در مسیر «به سمت هندی شدن» هستیم تعجب نکنید. در برخی مناطق شهر‌ها قیافه انسان‌ها هم دارد هندی می‌شود، چهره‌ها در اثر ضعف تغذیه مستمر که گرانی مواد غذایی به تدریج سبب می‌شود؛ و ظاهر به دلیل بالا پوش مستعمل و کهنه.