یک‌شنبه 8 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

در اکتبر 2021 میلادی سرعت اینترنت موبایل ایران 35.09 و اینترنت ثابت آن 22.01 مگابیت برثانیه بوده است. ایران در جدول کشور‌هایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل با دوپله سقوط در رده 73 قرار گرفته است. اما در بخش اینترنت ثابت با 3 پله رشد در رده 134 قرار گرفته است.

پس از رد فوریت لایحه دولت توسط مجلس عبدالحسین روح‌الامینی نماینده مردم تهران در مجلس امروز طی تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس، به تصمیم مجلس اعتراض کرد واین اقدام مجلس را نادرست دانست.

نظر مجلس این است که در مورد 27 هزار میلیارد تومان نیاز به مصوبه پارلمان ندارد و دولت بر اساس قانون بودجه تا 10 درصد می‌تواند محل هزینه‌ها را تغییر دهد. البته در بخش اول به دولت دستور دادیم در قانون بودجه که ارز را به قیمت ETS به فروش برساند.

با در نظر گرفتن 10 ماهه نخست سال مالی جاری، کسری بودجه به دو تریلیون و 770 میلیارد دلار رسیده که اگرچه نسبت به کسری دو تریلیون و 807 میلیارد دلاری سال مالی قبلی کمتر شده، اما کماکان در سطح بسیار بالایی باقی مانده است.

برای مواردی نظیر تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و...، نوع، مدل، سریال و نیز تعداد آن‌ها باید بصورت واضح مشخص شود.

تمام نهاد‌های مالی متقاضی شرکت در این حراج می‌توانند سفارش‌های خود را در هر نماد به طور جداگانه ارسال کنند. حداقل حجم سفارش در هر یک از نماد‌های مزبور 500 هزار ورقه است.

رئیس جمهور، سه‌شنبه هفته گذشته 18 آبان ماه، جلسه‌ای را با اقتصاددانان برگزار کرد. در این جلسه، رئیس‌جمهور در ابتدا 4 سوال کلیدی را از اقتصاددانان پرسید و از آن‌ها خواست به این پرسش‌ها پاسخ دهند.

کل بدهی دولت بعد از 8 سال جنگ و بعهده گرفتن بدهی‌های پهلوی در پایان سال 68 هزار و ششصد میلیارد تومان بود، اما الان بدهی‌های آشکار دولت 500 هزار هزار میلیارد تومانی دولت مطرح می‌شود

اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی: زمان پرداخت مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در آبان ماه 1400 اعلام شد.

افزایش ساعات روشنایی روز می‌تواند با تشویق خریداران به بیرون ماندن برای مدت طولانی‌تر، هزینه مصرف‌کنندگان را افزایش دهد.

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو گفت: ما موظفیم که حتما ارز 4200 تومانی که حق ملت است و ما با این تحریم‌های ظالمانه درحال تامین آن هستیم را به دست مردم برسانیم، در حالی که متاسفانه شاهدیم که به دست افرادی افتاده که کالا و دارو را با ارز آزاد محاسبه کردند و پولش را از مردم گرفتند.

انتشار این توئیت و نتیجه آن که پاسخ بله با مشارکت 3.5 میلیون کاربر بود باعث شد تا نزدیک به 200 میلیارد دلار از ارزش سهام تسلا به باد رود.

گفته می‌شود نخلداران منطقه جنوب هر اصله نخل را یک و نیم میلیون تومان به کشور‌های عربی می‌فروشند، آن‌ها این نخل‌ها را از ریشه و با خاک درآورده و به آنجا منتقل می‌کنند و احتمالا قصد دارند در کشور‌های خودشان پرورش داده و از محصول آن استفاده کنند.