چهارشنبه 6 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

جرئیات و شرایط ثبت نام مسکن ملی دور جدید از 19 خرداد 1400 اعلام شد. برای ثبت نام مسکن ملی می توانید به سامانه tem.mrud.ir نسبت به ثبت نام در 240شهر اقدام کنید

رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه با اشاره به کاهش جدی توریست‌های آلمانی و روسی در ترکیه، گفت: تنها از این کشور‌ها حدود 15 میلیون توریست در سال‌های قبل به ترکیه رفته بودند، اما امروز این تعداد به پایین‌ترین حد خود رسیده است. در کنار آن کشور‌های شرق آسیا به عنوان رقبای ترکیه در حوزه گردشگری برای به دست آوردن این بازار تلاش می‌کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل برخی سوءاستفاده متخلفان از درج قیمت در برخی اپلیکشن‌های آنلاین جلوگیری شد این در حالی است که به جای این اقدام باید از فعالیت متخلفان جلوگیری شود.

با راه‌اندازی این پروژه، برای تولید ماهانه بیش از 15هزار دستگاه مودم در کشور، ایجاد ظرفیت شده است. ایرانسل پیش از این نیز، در راستای حمایت از بومی‌سازی تجهیزات فناوری‌اطلاعات و ارتباطات، با دو شرکت دیگر تولیدکننده مودم، همکاری و از تولید مودم بومی حمایت کرده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه طرح ویژه ترخیص وسایل نقلیه توقیفی به مناسبت حماسه یوم الله 15 خرداد در کشور اجرایی می‌شود، عنوان کرد: آنچه که به عنوان تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده این است که جرایمی که خودرو‌ها داشتند اگر مربوط به سال 99 به قبل بوده به اصل خود برگشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه فروردین امسال بی‌سابقه‌ترین شرایط بارش در استان تهران بوده یعنی 2.3 میلی متر که این رقم در مدت مشابه سال قبل 132 میلی‌متر ثبت شده است، گفت: آمار‌های رسمی بیانگر کاهش 37 درصدی بارش‌های استان نسب به سال آبی گذشته بوده است.

شایعات مطرح شده مبنی بر قطع برق در زمان مناظره‌ها توسط شرکت توانیر تکذیب شد و طبق اعلام صنعت برق این مطلب کاملا خلاف واقع و به دور از اخلاق مداری است.

زعفرانیه یکی از گران‌ترین محلات تهران برای سکونت است. بر اساس آگهی‌های منتشر شده در سایت دیوار، در این محله، قیمت هر متر آپارتمان 116 میلیون و 500 هزار تومان است. آگهی‌های دیوار همچنین به ما می‌گویند یک خانه‌ی 40 متری در این محله برابر با 4 میلیارد و 600 میلیون تومان است و خریدار یک خانه 80 متری در این محله، باید حدود 9 میلیارد و 300 میلیون تومان برای خرید خانه هزینه کند.

رضاحسینی قطب آبادی تصریح کرد: برای درمان هر دردی ابتدا باید با آسیب شناسی علل بروز آن را مشخص کرد؛ قاچاق پدیده‌ی غیرقابل کنترلی نیست و نه تنها افراد عادی نمی‌توانند در این حوزه فعالیت کنند بلکه موضوع قاچاق بیشتر توسط افراد صاحب نفوذ و قدرتمندی انجام می‌شود. در حقیقت مردم عادی برای به دست آوردن یک لقمه نان عامل مافیای بزرگ و برخی تاجران می‌شوند.

آخوندی گفت: مشکل دولت آقای هاشمی هم این بود که تعزیرات حکومتی ایجاد شد، قیمت‌گذاری انجام شد و حتی نیرو‌های نظامی و شبه‌نظامی به اقتصاد وارد شدند و باعث شد رقابت از بین برود و بدانیم اقتصاد بازار این کار‌ها را نکرد.

براساس آخرین قیمت‌های اوراق مسکن، متاهل‌های ساکن تهران برای تهیه این اوراق باید 26 میلیون و 208 هزار تومان پرداخت کنند.

آیا هنوز در فیزیک نجوم کسانی هستند که پارادایم فکری آنان مربوط به قبل از کوپرنیک باشد و زمین را مرکز عالم بدانند و براساس این پارادایم اظهارنظر کنند؟

آذری جهرمی برای بهره‌برداری از سه سامانه جدید هوشمند، رونمایی از 400 دستگاه وانت مزدای جدید در چرخه پستی کشور و بهره‌برداری از مرکز مکانیزه استان اصفهان به صورت ویدئو کنفرانس به کیش سفر کرده است.

پروژه ایجاد خطوط فیبرنوری و توسعه زیرساخت هوشمندسازی کلان‌شهر ارومیه، به بهره‌برداری رسید.