چهارشنبه 6 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

رییس کمیته ارزیابی سیلاب کمیته ملی سد‌های بزرگ ایران گفت: دیگر آب بیشتری برای تخلیه از چاه‌ها وجود ندارد و به عبارتی کفگیر به ته دیگ خورده است و برداشت آب از چاه‌های جدید یعنی کاهش تخلیه آب از چاه‌های قدیمی! و در یک کلام یعنی برداشت همه آب تجدیدپذیر کشور! این فاجعه بسیار عمیق است و برای اثبات ورشکستگی آب و حرکت به سمت زوال و محو شدن کشور کافی است.

وزیر نیرو تاکید کرد هیچ حمله سایبری به صنعت برق نگرفته است. او افزود "صادرات برق به کشورهای اطراف دلیل قطع برق نیست چرا که در برخی روزها میزان صادرات ناچیز و یا حتی به صفر می‌رسد."

تیم جدید اقتصادی دولت با یک چرخش غافلگیرکننده لحن تازه و غافلگیر کننده‌ای را نسبت به خریداران سکه در پیش گرفت و مصمم شد تا برای جبران بخشی از خسارات ادعایی منتقدین به خزانه طلا، مالیات‌های سنگینی برای خریداران سکه در نظر بگیرد. به این ترتیب در اواسط خرداد 98 بخشنامه‌ای از طرف سازمان امور مالیاتی صادر و خریداران سکه به عنوان شاغلین (!) سکه و طلا سکه مشمول ارائه اظهار نامه شغلی شدند تا...

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای تمام مردم ایران یک ماه اینترنت رایگان در نظر گرفته شده است.

امسال به لحاظ بارندگی‌ها سال کم بارشی به شمار می‌آید و وضعیت ذخایر برق آبی‌ها مناسب نبوده و تا حدود 34 درصد میزان مخازن برق آبی‌ها نسبت به سال گذشته کمتر است. براساس گفته‌های سخنگوی صنعت برق کشور، مصوبه‌ای به تمام شرکت‌های آب و برق ابلاغ شده که بر اساس آن برای تابستان امسال می‌بایست مصرف خود را نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش دهند.

در دو استان البرز و خراسان رضوی، جداول خاموشی‌های برنامه ریزی شده از امروز منتشر و در اختیار مردم قرار گرفت و انتشار و اعلام جداول خاموشی‌های برنامه ریزی شده در بقیه استان‌ها به ویژه تهران، در انتظار تصمیم گیری است.

علیزاده تصریح کرد: اگر مشوق‌های مناسبی برای افرادی که با مجوز فعالیت کرده یا در بستر فضای مجازی که در حال حاضر یکی از ظرفیت‌های مهم دنیا است، پیش بینی شود، متخلفان نیز درصدد فعالیت مجاز بر می‌آیند.

فعالان گردشگری می‌گویند نداشتن برنامه مشخص برای بازگشایی مرز‌ها و ازسرگیری دوباره صدور ویزا باعث شده بسیاری از گردشگران که قبلا قصد سفر به ایران داشتند، مقاصد دیگری را جایگزین کنند.

ثبت نام الکترونیکی مرحله نخست وام ضروری 10 میلیون تومانی در آبان ماه سال گذشته از طریق سایت صندوق بازنشستگی انجام شد که در نهایت 129 هزار و 750 نفر واجد دریافت وام شدند که قرار است طی 6 نوبت این تسهیلات پرداخت شود.

مسعود نیلی سناریویی را توصیف کرد که رئیس‌جمهور با آرای کم در مسند قدرت قرار بگیرد. به زعم مسعود نیلی، وقتی شرایط به‌گونه‌ای است که فردی با تعداد آرای کم رئیس‌جمهور می‌شود ابتدا باید پس از استقرار، خودش را به جامعه بقبولاند. این قبولاندن، نتیجه‌اش می‌شود هزینه کردن‌های صرفا رفاهی کوتاه‌مدت و در واقع تشدید عدم‌تعادل‌های اقتصاد کلان که به تورم بیشتر و رشد اقتصادی کمتر می‌انجامد.

در روز‌های گذشته نه تنها برخی کاندیدا‌ها بلکه نمایندگان مجلس نیز به گفتن این جمله که «ضمانتی برای قیمت بنزین نیست» به شایعات درخصوص افزایش نرخ بنزین دامن زده‌اند. حسین حسین‌زاده، عضو کمیسیون انرژی مجلس در این خصوص به یکی از رسانه‌ها گفته بود: «موضوع بنزین همواره برای شهروندان ایران مهم است و پیش از این هم مشاهده کردیم که تصمیمات دولت در مورد افزایش نرخ بنزین حاشیه‌هایی را به وجود آورد....

یکی از نامزدهای انتخاباتی، در جریان ثبت نام اعلام کرده بود که قیمت بین‌المللی بنزین 20 هزار تومان است و از همین رو باید در نحوه توزیع یارانه آن بازنگری شود تا افرادی که خودرو ندارند از این یارانه محروم نباشند.