دوشنبه 11 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

نام برندگان قرعه‌کشی اخیر از بین حدود 6‌میلیون نفر ثبت‌نام‌کننده بیرون آمده است اما برخی از آنها ترجیح دادند به دلایل مختلف امتیازشان را بفروشند. بیشتر آنها در سایت‌های خریدوفروش آنلاین آگهی فروش دادند و طی 48 ساعت شاهد تماس‌های مکرر خریداران بودند.

تغییرات قیمتی مسکن در حومه تهران طی سه سال گذشته، روندی متفاوت از آنچه در پایتخت رخ داد را نشان می‌دهد. در اغلب شهرهای اطراف تهران اعم از شهرهای جدید و شهرهای اقماری قدیمی حومه، در سال 97 و در حالی که قیمت مسکن در پایتخت در حال جهش بود، میانگین قیمت آپارتمان مسکونی نوسان اندکی داشت.

روز گذشته پس از چهار روز غلبه سهامداران خرد در سمت خرید سهام این بازیگران حقوقی بودند که وارد میدان شدند و خالص خرید مثبتی را رقم زدند. به نظر می‌رسد حمایت از قیمت سهام گروه‌های بزرگ و شاخص‌ساز مهم‌ترین دلیل بازگشت حقوقی‌ها در روز پرنوسان بورس تهران بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در بحث افزایش کیفی، ارزان سازی، کاهش مصرف سوخت و بومی سازی قطعات باید اقدامات بیشتری صورت گیرد گفت: اگر قطعه ساز، انحصاری شود این شروع فساد است.

سازمان خصوصی سازی در مورد مطلب منتشر شده در برخی رسانه ها با عنوان «1.8 میلیون نفر به خاطر قصور تعاونی ها، از سهام عدالت جاماندند» اطلاعیه‌ای صادر کرد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به کشف تاکسی‌های بدون پلاک در پارکینگ‌ها گفت: سازمان تاکسیرانی باید پاسخگوی این پرسش باشد که چرا این خودرو‌ها در بازار عرضه نشده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار از برداشته شدن شرط حفظ تمام نیرو‌های کار برای پرداخت تسهیلات کرونا خبر داد و گفت: متقاضیان وام و تسهیلات کرونا از روز شنبه باید به شعبی که در سامانه بیمه بیکاری اعلام کرده مراجعه و تسهیلات خود را دریافت کنند.

رشد ارزش بورس تهران نسبت به ابتدای سال 98 و 97 نیز به ترتیب معادل 279 درصد و 578 درصد بوده است.

شورای‌عالی کار، 3 تغییر در فیش حقوقی کارگران در سال 99 اعمال کرد. اولین تغییر افزایش حق مسکن کارگران است. بر این اساس حق مسکن کارگران که در سال 98 معادل 100 هزار تومان بود، با 200 درصد افزایش به 300 هزار تومان رسید. البته این تصمیم نیاز به تایید هیات وزیران دارد. تصمیم دوم شورای‌عالی کار، کاهش حق سنوات پرداختی به کارگران از 175 هزار تومان به 100 هزار تومان (برای یک سال سابقه کار) بوده...

سرانجام بعد از مدت‌ها توقف فعالیت در مرز مهران، طی رایزنی‌های صورت گرفته این مرز از امروز (19 خرداد) باز شد.

دو گروه خوردوسازی سایپا و ایران خودرو که پس از قرعه کشی طرح فروش فوق العاده، پیش فروش محصولات خود را از روز گذشته (یکشنبه) آغاز کرده‌اند، لیست قیمتی محصولات ارائه شده و موعد تحویل خود را اعلام کردند.

برای پیش‌فروش خودروی شاهین رقم 80 میلیون تومان اخذ خواهد شد که معادل 50 درصد مبلغ است. یعنی به عبارتی احتمالا قیمت نهایی این خودرو مابین 150 تا 160 میلیون تومان خواهد بود.

. ارزش کل بازار سهام نیز از 280 میلیارد دلار عبور کرد. در مجموع بازدهی بورس از 117 درصد فراتر رفت که حکایت از سود 6/ 1 درصدی در هر روز دارد.

براساس مدل طراحی صندوق پس‌انداز مسکن یکم، این صندوق در خرداد 94 برای 5 سال امکان افتتاح حساب و سپرده‌گذاری خانه‌اولی‌ها برای دریافت ارزان‌ترین شکل وام خرید مسکن را فراهم کرد

بر اساس دستورالعمل اجرایی مزبور، حمل و نگهداری ارز (اسکناس) توسط اشخاص حداکثر تا سقف مبلغ 10.000 یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها بلامانع است