شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

مقصد اصلی خانه‌اولی‌ها در بازار مسکن مناطقی است که آپارتمان‌های تا 700 میلیون تومانی برای فروش در آن‌ها عرضه می‌شود.

مهلت خرید واحد‌های صندوق‌های ETF تا ساعت 24 روز پنجشنبه اول خرداد تمدید شد.

همتی با تأکید بر اینکه بازار ارز حالت طبیعی ندارد و در روز‌های آینده شاهد بهبود بازار خواهیم بود، به این سؤال پاسخ داد که "الآن دلار بخریم یا نه؟! ".

در روزی که دلار در بازار آزاد تهران و شهر‌های مرزی افزایشی بود، بازارساز نیز قیمت ارز صرافی‌های منتخب را بالا برد. دیروز قیمت فروش دلار بر تابلوی صرافی ملی روی رقم 17 هزار و 300 تومان قرار گرفت که 150 تومان بالاتر از روز سه‌شنبه بود. به‌نظر می‌رسد بازارساز نیز رشد نرخ حواله درهم را جدی گرفت و سعی کرد قیمت خود را به گونه‌ای تنظیم کند که فضای آربیتراژی زیادی دربازار شکل نگیرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره علت تفاوت قیمت سکه یک روزه در بورس کالا و بازار گفت: چند بانک بودند که از طریق بازار بورس اقدام به خرید سکه از مردم با قیمت بالاتر می‌کردند و نمی‌دانیم با چه اهدافی دست به این کار زدند.

معاون وزیر اقتصاد با بیان این‌که از 14 اردیبهشت تاکنون معادل 1.5 میلیون نفر از مردم در صندوق‌های ETF برای خرید سهام دولت اقدام کرده‌اند، اعلام کرد: 31 اردیبهشت مهلت پذیره‌نویسی در این صندوق‌ها به پایان می‌رسد، مردم می‌توانند پس از یک ماه سهام خود در ETF‌ها را در بورس معامله کنند.

دبیرکل کانون کارگزاران گفت: برای آزادسازی سهام عدالت باید در ابتدا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی زیرساخت‌های لازم را در اختیار شرکت‌های کارگزاری قرار دهد، امیدواریم که سامانه‌های سهام عدالت شرکت‌های کارگزاری در اسرع وقت یعنی در کمتر از دو هفته آماده خدمت به تمام مشمولان سهام عدالت باشند.

با شیوع ویروس کرونا و به منظور همکاری با مشترکان خانگی و تجاری، قرار شد تا پایان اردیبهشت ماه برای پرداخت قبوض فرصت داده شود که عملا با پایان یافتن اردیبهشت ماه این فرصت به پایان می‌رسد و مشترکان موظف به پرداخت قبوض خود هستند.

"بعضی افراد در پردیس صد‌ها واحد مسکونی خریده‌اند"؛ این صحبت مدیر عامل عمران پردیس است که می‌گوید افزایش حدود 25 میلیون تومانی قیمت واحد‌ها که از ابتدای خرداد اعمال می‌شود صرفا شامل صاحبان 2000 تا 3000 واحدی است که دائم بر طبل گرانی می‌کوبند؛ دلالانی که حالا می‌توان از آن‌ها به عنوان سلطان‌های مسکن پردیس نام برد.

قوه قضاییه جزییات جلسه دادگاه وحید بهزادی و همسرش، دو مفسد اقتصادی را که به اعدام محکوم شدند، منتشر کرد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای اعلام کرد مشمولان بیمه بیکاری حداکثر 12 ساعت باید شماره حساب خود را اعلام کنند.

سخنگوی ستاد تسهیلات کرونایی گفت: ثبت‌نام برای دریافت وام یک میلیون تومانی کرونایی تا 10 خرداد ادامه دارد.

سهمیه بنزین خردادماه ساعت 24 امشب در کارت سوخت خودرو‌ها واریز می‌شود.

تازه‌ترین اعلام معاون فنی گمرک ایران از این حکایت دارد که با وجود اتمام زمان ترخیص خودرو‌های دپو شده، 2471 دستگاه که عمدتا دارای پرونده قضایی هستند، نیاز به تمدید زمان ندارند، ولی برای 1248 خودروی دیگر که 1100 دستگاه آن فاقد ثبت سفارش است، باید مهلت از سوی هیات دولت تمدید شود که اگر وزارت صمت نسبت به باز کردن ثبت سفارش اقدام نکند این خودرو‌ها هیچ‌گاه ترخیص نخواهند شد و عملا زمان برای...

متهم اسدبیگی در بخشی از دفاعیات خود گفت: بنده هیچ‌گونه تسهیلات ریالی و ارزی نگرفته‌ام و این باید در کیفرخواست اصلاح شود چراکه آنچه انجام شده بحث تعهدات است نه تسهیلات ارزی. وکیل متهم اسدبیگی پیشنهاد برگزاری جلسه مشترکی با دادستانی تهران به رفع تناقضات را مطرح کرد و گفت: درباره کارخانه MDF که بحث‌هایی در مورد آن مطرح شده است، تصاویر آن را تقدیم دادگاه می‌کنم.

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت، تمدید کارت‌های بانکی و سقف برداشت نقدی از خودپرداز‌ها از اول خرداد ماه سال جاری را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.