شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

مدیر عامل سایپا: قصد داریم براساس مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت، نخستین مرحله فروش فوق‌العاده محصولات سایپا را با ساز و کار جدید و پیش از عید سعید فطر اجرا کنیم.

در وال استریت، همه شاخص‌ها ریزشی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با 0.41 درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح 24 هزار و 474.12 واحد بسته شد.

یکی از روش‌های فروش خودرو قرعه‌کشی است، بر این اساس که سایت فروش خودرو در زمان اعلام پیش‌فروش به مدت یک هفته باز می‌شود و تمامی متقاضیان که شرایط ثبت‌نام بر اساس دستورالعمل سازمان حمایت را دارند، قادر به ثبت‌نام و واریز وجه خواهند بود. بعد از تکمیل فرایند ثبت‌نام، قرعه‌کشی انجام خواهد شد و کسانی که اسم آن‌ها در قرعه اعلام می‌شود، پس از مدت سه ماه خودروی خود را دریافت خواهند کرد.

هزینه عوارض خروج از کشور برای سفرهای سوم و بیشتر از آن نسبت به سفر اول 100% درصد افزایش می‌یابد و به مبلغ 528 هزارتومان می‌رسد.

بر اساس مصوبه 30 اردیبهشت 99 شورای عالی بورس، کلیه دارندگان سهام عدالت که قصد فروش قسمتی از سهام خود را دارند، می‌توانند از روز سه شنبه 6 خرداد 99 به شعب بانک‌هایی که قبلا در آن دارای حساب بانکی بوده و شماره شبای آن حساب را به سازمان خصوصی سازی معرفی کرده اند، مراجعه و با تکمیل فرم‌های مربوط نسبت به تکمیل سفارش فروش 30 درصد از سهام عدالت خود و تعهد نامه مربوطه، اقدام نمایند.

سهامداران چه روش مستقیم و چه روش غیرمستقیم را انتخاب کنند، نیازمند کد بورسی هستند، اما برای اخذ این کد، فعلا نیاز نیست اقدامی انجام دهند.

شورای شهر تهران افزایش 25 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی در سال جاری را به تصویب رسانده است.

قیمت نفت در سایه کاهش تولید کشورهای عضو اوپک پلاس و امید به افزایش تقاضا با رفع قرنطینه در جهان، رکورد دوماه را شکست و در کانال 30 دلاری تثبیت شد.

کشورهای بزرگ، آمار رشد اقتصادی سه ماهه را منتشر کرده‌اند. اعداد رشد، در تمام کشورها در بازه منفی قرار دارد و از ویرانگری‌های ویروس کرونا فقط در سه ماه، روایت می‌کند.

کرونا همچنان بال پرواز ایرلاین‌های ترکیه‌ای را بسته و هواپیماهای این کشور تا 21 خرداد زمین‌گیر هستند.

نرخ تورم سالانه اردیبهشت ماه 1399 برای خانوارهای کشور به 29.8 درصد رسیده که این عدد نسبت به ماه قبل، 2.4 واحد درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به دنبال عرضه سهام پروژه‌های مسکونی در بورس، امکان خرید متری مسکن برای متقاضیان فراهم شده است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کسانی که قصد فروش سهام عدالت خود را دارند، از سه‌شنبه هفته آینده به شعب بانک‌هایی که قبلا در آن دارای حساب بانکی بوده‌اند، مراجعه کنند.

بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی وزارت صنعت با خودروسازان، هر گونه ثبت‌نام در طرح فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش خودرو، صرفا از طریق سامانه اینترنتی فروش شرکت‌های خودروساز امکان‌پذیر است.

صاحبان پارکینگ ها موظفند حداکثر ظرف مدت یک هفته ضمن تماس با مالکان خودروها، پارکینگ‌ها را از خودروهای صفر کیلومتر تخلیه کنند.

با توجه به حجم نقدینگی ما به‌هرحال این واقعیت است که تقاضای سوداگرانه یا وارد سیستم بانکی می‌شود یا وارد بازار ارز و سکه و بورس. امروز ما شاهد هجوم تقاضای سوداگرانه به بورس هستیم که بستر و زمینه لازم آن را سیاست‌های پولی و جذابی این بازار برای دولت فراهم کرده است. وضعیت امروز بورس نتیجه جابه‌جایی نقدینگی‌ای است که برخی نامش را سرگردان می‌گذارند.