شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی آخرین تصمیمات اخذ شده درخصوص آذراب، هپکو و واگن پارس را تشریح کرد و گفت: هیچ مخالفتی با واگذاری واگن پارس به مپنا و هپکو به ایمیدرو وجود ندارد و باید این امر انجام گیرد.

بنا بر گفته رئیس بانک مرکزی، واحد پول جدید کشور به تومان و قران تبدیل خواهد شد و با تصویب مجلس شورای اسلامی این طرح از دو سال آینده اجرایی خواهد شد.

بعد از دوماه تعطیلی بنگاه‌های املاکی به دلیل شیووع ویروس کرونا و کاهش معاملات مسکن در پایتخت تا حدود 80 درصد، گزارش فروردین ماه دفتر اقتصاد و برنامه‌ریزی مسکن وزارت راه از کاهش نسبی قیمت‌ها در برخی مناطق 22 گانه پایتخت خبر می‌دهد.

در دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به سازمان حمایت آمده است: رفع موانع ثبت نام متقاضیان در سایت‌های فروش خودروسازان داخلی به جد و در سریع‌ترین زمان مورد رصد دقیق قرار گیرد تا شرایط برای رفع نیاز مصرف‌کنندگان واقعی خودرو‌های تولید داخل تسهیل شود و دست سوداگران همسو با معاندان و دشمنان در جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه غرب از سر مصرف‌کنندگان کوتاه شود.

توصیه من به ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) این است که سهام خود را در بورس عرضه کند. بورس تهران استعداد بسیار زیاد دارد؛ آنچه امروز در بورس تهران مشاهده می‌کنیم می‌توانیم بورس را به چندین برابر برسانیم. بورس وقتی زنده است که ما سهام جدید عرضه کنیم.

کاربران در واکنش به گرانی‌های اخیر در بازار فهرستی از قیمت برخی خودورها با عنوان «10 سال قبل با پراید 80 میلیونی چی میتونستیم بخریم؟» را در شبکه اجتماعی منتشر کرده‌اند.

چند ماهی از خبر مدیرعامل سایپا مبنی بر خروج پراید از خط تولید نمی‌گذرد که در یکی دو روز گذشته این گاوشیرده سایپا قیمت 90 میلیون تومانی را در بازار تجربه کرد؛ قیمتی که حتی تعجب کارشناسان و فعالان بازار را برانگیخته است.

قیمت پیشنهادی فروش واحد‌های نوساز در گروه املاک تا 50 مترمربع نشان‌دهنده انتظار افزایش قیمت در میان سازنده‌هاست.

بالاخره شاخص کل بورس تهران پس از 21 رشد متوالی متوقف شد و معاملات چهارشنبه را با اصلاح 27/ 0 درصدی پشت سر گذاشت. به این ترتیب فشار عرضه‌ای که از میانه معاملات سه‌شنبه بر کل بازار سهام حاکم شده بود، با شدت بیشتری ادامه یافت و قیمت بیش از نیمی از سهام را به محدوده منفی کشاند. در این میان افزایش تقاضا در سطوح منفی قیمت‌ها ارزش معاملات خرد را به حدود 13 هزار میلیارد تومان رساند.

کارنامه دولت در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده در سال‌های اخیر در عین حال که از مردودی عملکرد‌های انجام شده برای رسیدن به اهداف قانونی تعیین‌شده در این حوزه خبر می‌دهد، هفت خوان تخریب و نوسازی واحد‌های مسکونی فرسوده و ناکارآمد شهری را نیز نمایان می‌کند.

بانک‌ها از هفته آینده انتشار اوراق گواهی سپرده 18 درصدی را در دستورکار قرار خواهند داد. انتشار این اوراق، پس از تصمیم کاهش نرخ سود سپرده‌های یک‌ساله به 15 درصد صورت می‌گیرد. کارشناسان معتقدند انتشار این اوراق برای تعادل‌بخشی به منابع بلندمدت بانک‌ها بوده است؛ حال آنکه بانک‌ها با حضور در بازار بین بانکی با نرخ سود پایین‌تر نیاز کوتاه‌مدت خود را تامین می‌کنند. «نرخ بالای سود یک‌ساله»،...

در حالی که دلار نتوانست از سد مقاومتی پیش روی خود عبور کند، سکه تمام‌بهار آزادی رکورد جدیدی را ثبت کرد و از کانال 6 میلیون و 600 هزار تومانی عبورکرد. دیروز فلز گرانبهای داخلی 100 هزار تومان افزایش را به ثبت رساند و به بهای 6 میلیون و 625 هزار تومان رسید.

رئیس کل بانک مرکزی ضمن تشریح روند ادغام بانک‌های وابسته به نیرو‌های مسلح در بانک سپه، اعلام کرد: به زودی مجامع ادغام بانک‌های وابسته به نیرو‌های مسلح برگزار و پرونده مهم‌ترین ادغام بانکی بسته خواهد شد.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت تعاون گفت: روند ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات کرونایی در راستای حمایت از واحد‌های آسیب دیده از کرونا از هفته سوم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: 500 میلیارد تومان برای کمک به صندوق بیمه بیکاری اختصاص یافت و هفته آینده نیز یک هزار میلیارد تومان دیگر به این صندوق کمک می‌شود.

حقوق و مزایای کارکنان قراردادی توسط رئیس امور مدیریت مشاغل و نظام‌های پرداخت سازمان امور اداری و استخدامی اعلام شد.