شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

طرح تامین مالی پروژه‌های مسکن و حمل و نقل از طریق بازار سرمایه وارد فاز اجرایی شد.

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا با اشاره به افزایش قیمت پراید در بازار گفت: متاسفانه اتفاقی که پس از توقف تولید محصولاتی مانند پیکان و زانتیا افتاد، درخصوص خودرو پراید نیز رخ داده و با انتشار خبر توقف تولید، قیمت آن در بازار آزاد به شکل غیرمنطقی افزایش پیدا کرده است.

محاسبات نشان می‌دهد ارزش روز سهام عدالت برای یک سهام کامل 17 میلیون تومان و برای دیگرانی که صاحب نیمی از این سهام هستند، هشت میلیون و 500 هزار تومان شده است.

عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان تهران با تشریح بهترین روش حفظ سهام عدالت توصیه کرد: مشمولان سهام عدالت برای حفاظت از سرمایه و کسب سود بیشتر در شرکت‌های سرمایه گذاری باقی بمانند.

بنابر اعلام وزیر رفاه فعلا مهلت زمانی ارسال پیامک برای ثبت تقاضای دریافت وام یک میلیون تومانی در نظر گرفته نشده و سرپرستان خانوار باقی مانده بعد از هجدهم اردیبهشت ماه هم می‌توانند کدملی خود را به سرشماره 6369 ارسال کنند.

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه آزادسازی سهام عدالت منجر به افزایش دارایی‌های نقد دارندگان این سهام و قدرت خرید آن‌ها می‌شود، به مردم توصیه کرد تا در این شرایط از سپرده‌گذاری پس‌انداز بلندمدت در بانک‌ها پرهیز کنند.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت با اشاره به این‌که اشتغال‌زایی در حوزه دانش بنیان در قالب مدل اقتصادی اجتماع‌محور انجام می‌شود، تصریح کرد: پس از ارائه طرح‌های دانش بنیان توسط متقاضیان و تصویب این طرح‌ها، تمام مراحل فرآیند اشتغال‌زایی در حوزه مشاغل خرد و کوچک اجرایی می‌شود.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به تلاش برخی سودجویان و دلال‌ها برای تصاحب سهام عدالت مردم، گفت: فروش سهام عدالت به صورت وکالتی قانونی نیست و نباید اجازه دهیم که عده‌ای دلال و سودجو از سهام عدالت مردم سوء استفاده کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه این وزارتخانه برای اعطای وام یک میلیون و 500 هزار تا 2میلیون تومانی به حدود دو میلیون نفر از صاحبان مشاغلی مانند دستفروشان و رانندگان موتورسیکلت که دارای شرایط کار ثابت نیستند، خبر داد.

یک دستگاه واحد مسکونی 113 متری واقع در منطقه یوسف آباد، نوساز، 3 میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

اما کاهش نرخ سود چرا در این شرایط اتفاق افتاده است؟ روی خوب ماجرا می‌تواند این باشد که نیاز بانک‌ها به جریان نقدی کاهش یافته و طبعا کسری آن‌ها در مسیر نزولی قرار گرفته است. اما از طرف دیگر می‌تواند علامتی از این موضوع باشد که پایه پولی دچار انبساط شده است. با بسط پایه پولی، نیاز بانک‌ها به جریان نقدی کمتر شده است و کمتر به استقراض روی می‌آورند.

ما چهار دوست هستیم و دفتر برای برادر رسول قناد که با وی دوستی قدیمی داشتم است که در آن دفتر کار‌های مربوط به آسانسور انجام می‌دادند و بنده دو روز یک بار به آن‌ها سر می‌زدم. چند فیش بانکی و دفتری را که دفتر مشق فرزندم است، از منزلم کشف کردند و گفتند، چون فلان عدد‌ها را در دفتر نوشتی پس فعالیت ارزی داشتی

رئیس شورای رقابت با رد هرگونه ادعایی مبنی بر توافق این شورا با ستاد تنظیم بازار درباره فرمول نهایی قیمت‌گذاری خودرو گفت که روش آن‌ها برای قیمت‌گذاری خودرو از سوی شورا پذیرفته شده نیست، چرا که به بهانه بهای تمام شده اقلامی مورد محاسبه قرار می‌گیرد که می‌تواند قیمت خودرو را افزایش دهد، این از نظر ما قابل قبول نبوده و هر قیمت گذاری بدون توافق با شورا غیر قانونی است.

براساس اظهارات معاون سازمان خصوصی‌سازی سهامدارانی که تا شب گذشته روش آزادسازی را به اشتباه انتخاب کرده‌اند می‌توانند با ورود مجدد به سامانه ویرایش لازم را انجام دهند، همچنین کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کنند فعلا نمی‌توانند سهام خود را بفروشند.

معاون وزیر اقتصاد ارزش روز سهام موجود در صندوق ETF را حدود 23 هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: رقم تخفیف از کل مجموعه واحد‌های سرمایه‌گذاری این صندوق حدود 7 هزار میلیاردتومان (معادل 30 درصد) است.

سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد: صبح امروز (سه شنبه) در ملاقات مرزی مدیرکل گمرک بازرگان و مدیر کل گمرک گوربلاغ ترکیه، مقرر شد روزی 60 کامیون از محموله‌های صادراتی ایران وارد خاک ترکیه شود.