شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اولین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 99 طبق روال سابق، آخر فروردین به حساب آن‌ها واریز شد، اما طبق آخرین پیگیری‌ها، افزایش حقوق در فیش پرداختی بازنشستگان اعمال نشده و فعلا اعمال افزایش حقوق به تعویق افتاده است. طبق قانون افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که حداقل دستمزد کارگران در شورای عالی کار به نتیجه رسیده باشد، اما این تعیین دستمزد با گذشت دو ماه از...

نظری با اشاره وضع قوانینی در مجلس که بتواند تولید را حمایت کند، افزود: امسال، سال رونق تولید نیست، سال جهش تولید است و سرعت باید از سال‌های گذشته بیشتر باشد و لذا مجلس همانند سایر دستگاه‌ها در راستای تبعیت از منویات مقام معظم رهبری، اقداماتی را باید انجام دهد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از فروش فوق العاده خودرو در آستانه عید فطر خبر داد.

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت گفت: آنچه در مورد فروش وکالتی سهام عدالت منتشر و منعکس شده درست نیست و خرید و فروش وکالتی سهام عدالت صحت ندارد.

یک کارشناس بازار سرمایه به بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در بورس اشاره کرد و گفت: گروه سرمایه‌گذاری‌ها، فرآورده‌های نفتی، فلزات اساسی و کانی‌های معدنی می‌توانند نسبت به سایر صنایع نقدینگی بیشتری را به سمت خود جذب کنند.

غلامرضا نظربلند، اقتصاددان معتقد است که اقتصاد ایران اگر بخواهد با همین فرمان پیش رود، همین خرده ذخایری هم که برایش مانده به مصرف می‌رساند، طوری که حتی برای روز مبادا هم چیزی برایش نمی‌ماند.

از میان حدود 49 میلیون مشمول سهام عدالت، بیش از دو میلیون مشمول، دیگر در قید حیات نیستند و طبق قانون، سهام عدالت این افراد به ورثه قانونی آن‌ها تعلق می‌گیرد. این موضوع در این روز‌ها که بحث آزادسازی سهام عدالت مطرح است، اهمیت بیشتری یافته و ورثه متوفیانی که مشول سهام عدالت بودند باید حتما نکاتی را در این راستا بدانند.

قیمت نفت روز چهارشنبه به دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به موج دوم شیوع ویروس کرونا در کشور‌هایی که کاهش محدودیت‌های قرنطینه را آغاز کرده‌اند و همچنین رشد ذخایر نفت آمریکا کاهش پیدا کرد.

گفتنی است مدیران وقت گروه خودروسازی سایپا در سال 97 و با وجود نشانه‌هایی مبنی بر بازگشت تحریم‌ها و قطع همکاری شرکای خارجی، بدون تامین قطعات مورد نیاز، اقدام به پیش فروش 53 هزار دستگاه محصولات رنو فرانسه و برلیانس چین کردند که پس از دورتازه تحریم ها، خط تولید این محصولات متوقف شد و انجام این تعهدات به تعویق افتاد.

معاون وزیر اقتصاد از بزرگ‌ترین عرضه اموال دولتی در هفته آینده که مربوط به بانک سپه است، خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری تا سقف 100 هزار میلیارد تومان دارایی دولت باید عرضه شود که این برنامه را محقق خواهیم کرد.

بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه‌ای به بانک‌ها، سقف پرداخت وجه نقد به مشتریان را در موسسات اعتباری 45 میلیون تومان تعیین کرد.

بنابر اعلام دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال پیامک به همه متقاضیان و کارفرمایان ظرف مهلت یک هفته به پایان رسیده و از فردا می‌توانند به سامانه کارا مراجعه و برای دریافت وام کرونا ثبت نام کنند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، واردات و مصرف موبایل در سال 1398 از طریق رویه تجاری با بیش از 90 درصد رشد به حدود 15 میلیون و 380 هزار دستگاه رسید و حذف معافیت 80 دلاری واردات مسافری هم باعث کاهش چشم‌گیر واردات موبایل از این طریق شد.

امروز هر دستگاه خودروی پژو 206 تیپ 2 که در روز‌های گذشته قیمت بالای 150 میلیونی یافته بود به کمتر از 125 میلیون تومان رسیده و پژو 405 بنزینی قیمتی کمتر از 115 میلیون تومان دارد. همچنین در گروه خودرو‌های خارجی، افت 100 میلیونی قیمت مزدا 3 از بازار به گوش می‌رسد.

معاون امور بانک، بیمه‌ای و شرکت‌های دولتی ارزش امروز بانک‌های تجارت، صادرات، ملت و بیمه‌های البرز و اتکایی امین در بورس را اعلام کرد و گفت: دولت تا پایان برنامه ششم مدیریت این صندوق‌ها را برعهده دارد و پس از این زمان هر فردی که بیش از یک دهم درصد از این واحد‌های صندوق‌های ETF را داشته باشد می‌تواند در مجمع آن‌ها شرکت کند و حق تصمیم‌گیری درباره این صندوق‌ها را دارد.

در پی اختلاف به طور متوسط نیم میلیون تومانی قیمت سکه در بازار آزاد و بورس کالا و همچنین باز شدن پای برخی بانک‌ها به این میدان، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد که تا پیش از این، بورس بود که از قیمت‌های رسمی بازار طلا اثر می‌گرفت اما اکنون این بازار است که چشم به تابلوی بورس دوخته است. اختلاف قیمت بالای بازار آزاد و بورس، تقاضا برای خرید از بازار و عرضه در بورس، سکه را دارای حباب...