شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

در شرایط فعلی که سیل عظیمی از تقاضا در بازار پدید آمده، کالا در سطح عرضه به حداقل رسیده است. قیمت ارز افزایش یافته و تخصیص ارز به واردات موبایل داده نمی‌شود احتمال از سرگرفتن قاچاق با سوءاستفاده از رویه مسافری به بهانه عدم تامین کالا توسط واردکنندگان، تهدیدی جدی است که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

اخبار بازار سهام روز‌به‌روز در ابعاد گسترده‌تری میان مردم منتشر می‌شود و طیف وسیع‌تری از آن‌ها را دلمشغول و درگیر تالار جادویی بورس می‌کند. روند پرشتاب رشد قیمت‌ها این تحول بزرگ و بی‌سابقه در بازار سهام را به‌خوبی نشان می‌دهد. شاخص کل بورس تهران روز گذشته به لطف تداوم رشد حداکثری قیمت‌ها 5/ 4 درصد دیگر افزایش یافت و ضمن عبور از مرز 900 هزار واحد، برای اولین‌بار در ارتفاع 917 هزار واحدی...

در اقدامی بی‌سابقه، سازمان اقتصادی کوثر با همکاری دبیرخانه جایزه ملی تعالی و پیشرفت، اقدام به برگزاری همایش مجازی «راه‌کارهای دستیابی به جهش تولید» به‌صورت برخط و با حضور بیش از 200 نفر از مدیران عامل و اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌های مرتبط با امنیت غذایی، کشاورزی، معدنی و فناوری در اقصی نقاط کشور نمود.

اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به بررسی شاخص‌های نیروی کار زنان و مردان استان تهران در پاییز سال 1398 پرداخته که براین اساس نرخ بیکاری زنان 15 تا 24 ساله در استان تهران بیش از 45 درصد است.

سازمان خصوصی سازی برای تمام مشمولان سهام عدالت بازه زمانی خاصی را مشخص کرده است.

بانک‌های ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، رفاه کارگران، ملت، تجارت، صادرات و قرض الحسنه مهر ایران از 14 تا 31 اردیبهشت ماه، آماده پذیره‌نویسی متقاضیان خریداری واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) ویژه سهام دولتی هستند.

در بازار شاهد تعدادی از سهام هستیم که قیمت آن‌ها از طریق بازارسازی افزایش پیدا کرده‌اند؛ مسوولان بورس باید از طریق نظارت‌هایی که انجام می‌دهند اینگونه سهم‌ها را تحت کنترل قرار دهند.

براساس تصمیم‌گیری جدید سازمان خصوصی‌سازی، انتقال سهام عدالت افراد متوفی به وراث متوقف شده است.

آمار و گزارش‌های متتشر شده نشان می‌دهد که میزان فروش و عرضه گوشی‌های هوشمند در بازار‌های جهانی در نخستین فصل از سال جاری میلادی تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا با کاهش 13 درصدی روبرو شده است.

کارشناسان و فعالان بورس بر این باورند که بورس جای پیچیده‌ای است، ریسک‌پذیری بالایی دارد و سرمایه‌گذاری در آن، حوصله و تخصص می‌خواهد بنابراین عموم مردم و افرادی که با بورس آشنا نیستند، چون از این ویژگی‌ها اطلاع ندارند، بهتر است گفت وگوی زیر را بخوانند.

دلار برای سومین روز متوالی در برابر بسیاری از همتایانش عقب نشست.

بر اساس اعلام اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار، تاکنون نزدیک به 797 هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 665 هزار نفر واجد دریافت مقرری بیمه بیکاری شناخته شده‌اند.

بازار سرمایه این روز‌ها بیش از هر زمان دیگری به میزبانی تعداد زیادی از سهام‌داران جدیدی نشسته است که اکثرا با هدف کسب سود صد درصد از این بازار، وارد آن شده‌اند. این روز‌ها کارگزاری‌ها و دفاتر پیشخوان دولت شاهد صف‌های طولانی از افرادی است که می‌خواهند کد بورسی بگیرند تا از چراغ همیشه سبز این روز‌های بازار سرمایه بی‌نصیب نمانند.

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دولت و وزارت نفت باید برنامه ریزی دقیقی برای حمایت از جایگاه‌داران و جلوگیری از تعطیلی آنان انجام دهد.