شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: در صورتی که شیب صعودی ویروس کرونا کاهش یابد احتمالا اصناف پرخطر پایتخت از اول خرداد ماه سالجاری بازگشایی می شود.

سکه تنها یک کانال با تسخیر مرز 7 میلیون تومانی فاصله دارد. شکست این مرز از نظر برخی فعالان، صعود سکه به سوی محدوده 7 میلیون و 400 هزار تومانی را فراهم خواهد کرد.

نظریه‌پردازان مالیه رفتاری، شکل‌گیری حباب قیمت در بازار سهام را به یک جانبه‌نگری شناختی‌ای نسبت می‌دهند که به نگرش گروهی و رفتار توده‌ای می‌انجامد. گروهی نیز این پدیده را به انگیزه سودجویانه مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری و کارگزاران بورس نسبت می‌دهند. اما چنان‌که خواهیم دید، دلایلی را که در پس این رفتار‌ها در بورس ایران وجود دارد، می‌توان به سیاست‌های مالی و پولی دولت و بانک‌مرکزی در...

شورای رقابت بار دیگر به قیمت‌گذاری خودرو بازگشت، آن هم در حالی که مشتریان و خودروسازان تا همین یکی، دو روز پیش چشم انتظار اعلام قیمت‌های جدید از سوی ستاد تنظیم بازار بودند.

طرح پیش فروش 4 خودرو از محصولات ایران خودرو فردا دوشنبه 22 اردیبهشت ماه 99 مطابق ظرفیت اعلام شده، آغاز خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه بررسی وضعیت بازار اعلام کرد: به سازمان حمایت، شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار تکلیف شده است ظرف 24 ساعت آینده در اقدامی مشترک بازار خودرو را ساماندهی کنند و جلوی آشفتگی‌های موجود گرفته شود.

در جلسه فردا دوشنبه 22 اردیبهشت ماه ستاد تنظیم بازار این دستورالعمل بررسی و در نهایت قیمت گذاری جدید خودرو‌ها تعیین تکلیف شود.

حال بازار بورس (به تبع نظام سرمایه) خوب نیست و منافع ملی و نیز منفعت شهروندانی که در آن با سرمایه‌های کوچک شان مشارکت می‌کنند با ادامه روند فعلی و بدون اصلاحات ساختاری در معرض تهدید است و شکست دخالت دولت در این زمینه (کما اینکه در بازار طلا و ارز شاهد آن بودیم) می‌تواند تضعیف کننده اعتماد عمومی به حاکمیت باشد.

در هفته‌های گذشته بازار کلاس‌های آموزشی حضوری و غیر حضوری بورس رونق بالایی گرفته است. ده‌ها شرکت بزرگ و کوچک آموزشی بورس در ایران وجود دارد که با توجه به ارقام تخمین زده شده، درآمد میلیاردی طی روز‌های گذشته کسب کرده‌اند.

درحالی که تا سال 97 نزدیک به 18 هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری مجددا مشغول کار شدند، جدیدترین آمار‌ها از اشتغال بکار دوباره 23 هزار مقرری بگیر در سال گذشته حکایت دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کاهش واردات به دلیل تعطیلی کارخانه‌های تولیدی در کشور‌های تولیدکننده‌ای مثل کره جنوبی و چین و احتمال احتکار بعضی از گوشی‌های وارداتی را دلیل آشفتگی بازار موبایل دانست.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزایش قیمت خودرو را واکنش دلالان به رونق بازار بورس دانست و نسبت به افزایش قیمت سایر کالا‌ها و خدمات هشدار داد.

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر تمرکز فعالیت‌های این بنیاد بر مبحث اشتغال‌زایی بیان کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر محرومیت‌زدایی و توانمندسازی مناطق محروم از طریق فراهم آوردن فرصت‌های کسب و کار، بنیاد عمده فعالیت‌ها و اقدامات خود را بر ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته متمرکز کرده است.

بازار اجاره آپارتمان‌های مسکونی در یکی، دو هفته گذشته با افزایش تعداد فایل‌های عرضه شده به‌صورت «رهن کامل» روبه‌رو بوده است. هر چند به‌طور کلی فقر فایل در بازار اجاره برای جست و جوگران این بازار دردسرساز شده است، اما افزایش نسبی آپارتمان‌های مسکونی در همین وضعیت نیز محسوس است.

بر اساس دستورالعمل جدید قیمت گذاری خودرو، قیمت کارخانه‌ای پراید حداکثر 20 درصد افزایش می‌یابد. در عین حال رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان نیز وعده داد بازار خودرو طی یک ماه آینده متعادل شود.