شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

شاخص سهام روز گذشته با رشد 4/ 0 درصدی در ارتفاع جدید یک میلیون و 48 هزار واحدی قرار گرفت. این نماگر روز گذشته در یک مسیر رفت و برگشت در نهایت رقمی سبز را نشان داد. در نخستین ساعات معاملاتی بازار شاخص کل با رشد بیش از 5500 واحدی همراه شده بود. در ادامه اما این نماگر افزون بر 5700 واحد از سقف روزانه خود عقب نشست و در محدوده منفی قرار گرفت.

مرکز آمار ایران برای اولین‌بار لیست میانگین قیمت و نرخ رشد هزینه‌های ساخت‌و‌ساز مسکن در 71 قلم انواع کالا و خدمات ساختمانی را منتشر کرد.

رضا رحمانی با حکم حسن روحانی رئیس‌جمهور از وزارت صنعت، معدن و تجارت برکنار شد. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که دو عامل دلیل برکناری رحمانی بوده است.

در جلسه دیروز ستاد تنظیم بازار از میزان افزایش قیمت محصولات دو خودروساز، روش‌های فروش خودرو، نحوه محاسبه قیمت‌ها در بازار و همچنین قیمت جدید چهار محصول پرتقاضا در کشور رونمایی شد. هرچند قیمت محصولات دو شرکت خودروساز قرار است امروز به‌طور رسمی اعلام شود، اما رئیس شورای رقابت از رشد 10 درصدی و 23 درصدی قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا خبر داد. تعیین روش‌های فروش دو خودروساز از دیگر مصوبات...

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت برکنار شد. عصر امروز در خبری ناگهانی پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نوشت: حسن روحانی، رئیس جمهوری در حکمی حسین مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست وزارت صمت به جای رضا رحمانی منصوب کرد. هنوز دلیل برکناری رضا رحمانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت ذکر نشده است

پیش فروش امروز محصولات ایران خودرو با هجوم به سایت این شرکت مختل شد.

اوی‌یانکا، دومین هواپیمایی بزرگ آمریکای لاتین و دومین ایرلاین قدیمی جهان که به علت زمین‌گیر شدن پروازهای خود در شرایط پاندمی کرونا، تحت فشار است، اعلام ورشکستگی کرد.

رئیس شورای رقابت گفت: از این پس فروش خودروها صرفا به صورت قرعه کشی خواهد بود و کسانی می توانند ثبت نام کنند که ملی ثبت شده برای خرید خودرو نداشته و ظرف سه سال اخیر خودرو نخریده باشند.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سهام امروز روند متفاوتی را نسبت به روزهای دیگر در پیش گرفت و وارد فاز نزولی شد که این موضوع ناشی از بازگشایی نماد ساپیا در بازار است.

سفیر ایران در ونزوئلا ضمن رد شایعات رسانه‌های غربی در خصوص انتقال 9 تن طلا به ایران از ونزوئلا تصریح کرد که نه دولت ایران چنین محموله‌ای را دریافت کرده و نه تاکنون بنزین ایران وارد ونزوئلا شده است.

یک نماینده مجلس گفت: با توجه به وضعیت به وجود آمده در بازار خودرو و افزایش قیمت آن برخی نمایندگان زمزمه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را مطرح کرده‌اند.

کسانی که دارای پلاک جاری هستند نمی‌توانند خودرو ثبت‌نام کنند. همچنین کسانی که دارای پلاک جاری هستند نمی‌توانند خودرو ثبت‌نام کنند و اگر خودرویی از زمان تحویل تا سه ماه به گارانتی اولیه نرود گارانتی آن باطل خواهد شد و سند خودروهای ثبت‌نامی تا یک سال در رهن قرار می‌گیرد.

یک مقام آگاه، در دستورالعمل جدید، افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو کمتر از سایپا خواهد بود.

هواپیمایی هما در اطلاعیه‌ای خبر داد که پروازهای برنامه‌ای خود را دوباره به فرودگاه آمستردام در هلند از روز پنج شنبه برقرار می‌کند.

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر موج جدید ابتلا به ویروس کرونا در برخی از کشورها که انتظارات برای اقدامات محرک مالی بیشتر و نرخهای بهره پایینتر را تقویت کرد، بالای 1700 دلار ماند.

سرجمع افزایش بهای پراید در طول هفت ساله 90 تا 97 و مقایسه آن با نرخ تورم نشان می‌دهد افزایش تورم در بسیاری از سال‌ها، از قیمت پراید جلوتر افتاده است.