شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

شاخص بورس در بازار امروز (شنبه) در ادامه رکوردشکنی‌های خود از روز‌های گذشته، لحظاتی قبل وارد کانال 900 هزار واحد شد.

تاکنون بیش از سه میلیون و 308 هزار و 913 مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین 234 هزار و 140 نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با 63 هزار و 871 نفر، ایتالیا با 27 هزار و 967 نفر، انگلیس با 26 هزار و 771 نفر، اسپانیا با 24 هزار و 543 نفر وفرانسه با 24 هزار و 376 نفر بوده است.

شاخص بورس هم در پایان معاملات هفته منتهی به 12 اردیبهشت ماه جاری با 136 هزار و 162 واحد افزایش، رشد 18.35 درصدی را به ثبت رساند و به رقم 878 هزار و 94 واحد رسید. شاخص کل هموزن نیز در این مدت با 33610 واحد افزایش معادل 13.33 درصد رشد کرد و رقم 285667 واحد را به نمایش گذاشت.

طریحی در پاسخ به این سوال که چرا ثبت نام در سجام، پیش شرط آزاد سازی سهام عدالت قرار نگرفت تا افرادی که مطلع نیستند نیز بالاجبار در آن ثبت نام کنند، گفت: به دلیل حجم بسیار بالای تعداد سهام داران سهام عدالت و جلوگیری از ازدحام مراجعات مردم جهت انجام مراحل چندگانه دریافت کد سجام، پیش بینی شد که افراد به مرور و در فرصت مناسب در این خصوص اقدام نمایند.

رئیس اتحادیه املاک کشوری توضیح داد: هم اکنون ما با یک دوران آزمایش جدید مواجه هستیم و باید مردم فداکاری‌هایی را که در دوران جنگ انجام داده‌اند در این دوره هم به نمایش بگذارند تا شاید بخشی از مشکلات یک فرد و یا یک مستاجر برای پرداخت اجاره و یا پیدا کردن ملک جدید برطرف شود که این خود در این شرایط باعث افزایش برکت در مال مالک می‌شود.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز گفت: «اجازه نمی‌دهیم این اتفاق بیفتد. حتی اگر نتوانیم کسی را همراه کنیم، تمامی احتمال‌ها را بررسی خواهیم کرد تا ببینیم چگونه می‌توانیم این کار را انجام دهیم.»

شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا تحت تاثیر بحران کرونا از اخراج 10 درصد از کارکنان و پرسنل خود خبر داده است.

استاندار مرکزی بیان داشت: همچنین مقرر شد سه درصد از سهام این شرکت به فروش رفته و درآمد حاصل از آن در بخش تولید محصول و خرید مواد اولیه به کار گرفته شود.

فعالان بازار معاملات مسکن معتقدند در حال‌حاضر حجم معاملات خرید و فروش مسکن نزدیک به صفر است و معدود معاملات شکل گرفته در بازار با هدف سوداگری است.

با وجود افت شدید حجم معاملات مسکن، فروشنده‌ها به‌طور مداوم قیمت‌های پیشنهادی خود را افزایش می‌دهند به‌طوری‌که حتی با وجود پیدا شدن یک مشتری نیز مجددا قیمت پیشنهادی خود را افزایش می‌دهند.

فرآیند بهبود و برون‌رفت از وضعیت بحرانی فعلی که نشات گرفته از ویروس کرونا است، از کدام مسیر می‌گذرد؟ مهمترین اولویت‌های تجاری که باید برای عبور از شرایط فعلی و در دوران پساکرونا در نظر گرفته شود، شامل چه مواردی می‌شود؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها لازم است که در مرحله اول، مهمترین آسیب‌های وارده به سیستم تجارت جهانی را شناسایی و سپس مهمترین اولویت‌های سیاستی را برای رسیدن به شرایط مطلوب...

بنابر گفته فعالان بازار، سایه رکود بر سر معاملات خودرو سنگینی می‌کند، با این حال قیمت‌ها رشد چشمگیری به ویژه در مقایسه با شب عید داشته‌اند.

با توجه به آمارها، به وضوح شکست دلار در برابر سایر دارایی‌ها به چشم می‌آید. حتی رشد دلار به اندازه‌ای نبوده است که بتوان برای آن مزیتی نسبت به سپرده بانکی قائل بود. با این حال، آیا چنین وضعیتی در ادامه سال نیز پایدار خواهد بود و دلار همچنان در برابر سایر دارایی‌ها حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از جذب حدود 3000 نیروی جدید در وزارت بهداشت طی ماه‌های آینده خبر داد.

مدیرکل اشتغال و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مبلغ پرداختی برای بیمه بیکاری کرونا الزما طبق روال بیمه‌های بیکاری نیست.

از بین خودرو‌های دپو شده در گمرک‌ها که مجوز و شرایط ترخیص آن‌ها در بهمن ماه از سوی دولت صادر شد، بیش از 1000 دستگاه ثبت سفارش نشده‌اند. نه تنها تا کنون اقدامی برای ثبت سفارش این دست از خودرو‌ها نشده بلکه گره‌های جدیدی نیز به این ماجرا اضافه شده است؛ بطوری که حتی انجام ثبت سفارش منوط به اخذ شناسه کالا نیز با حواشی همراه است.