شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

بازوی پژوهشی مجلس، میزان اشتغال ازدست‌رفته بر اثر کرونا را در قالب 3 سناریو تخمین زد. سناریو‌ها براساس مدت زمان اعمال قرنطینه و محدودیت‌ها شبیه‌سازی شده است. نتایج نشان می‌دهد که ستانده کل اقتصاد (عرضه و فروش در اقتصاد) بین 4/ 7 درصد تا 3/ 17 درصد در نیمه نخست امسال کاهش یابد.

در چهارمین روز هفته، دلار و سکه در دو سوی متفاوت حرکت کردند. شاخص ارزی توانست کمی از کف 16 هزار تومانی فاصله بگیرد، حال آنکه سکه امامی به سوی سطح 6 میلیون و 450 هزار تومانی عقب‌نشینی کرد.

وزارت کشور اقلیم کردستان عراق امروز (سه شنبه) از بازگشایی دو گذرگاه مرزی با جمهوری ایران ایران که به علت انتشار ویروس کرونا بسته شده بود، خبر داد.

براساس قانون به کارگیری نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی در سال جاری ضمن رعایت ضوابط تعیین شده صرفا با مجوز سازمان اداری و استخدامی و با تایید سازمان برنامه و بودجه برای تامین مالی آن انجام خواهد شد.

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت خاطرنشان کرد: بنیاد برکت با 360 بنگاه و کارگاه تولیدی و صنعتی مشارکت اقتصادی داشته و در آن‌ها سرمایه گذاری کرده است که تا به امروز و پس از طی دوران مشارکت، از 250 بنگاه خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

از اسفند سال گذشته تا اواخر فروردین ماه انواع مدل‌های پراید افزایش قیمت قابل توجه‌ای داشتند و این افزایش قیمت‌ها تا امروز ادامه داشته است.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با پیش‌بینی کسری بودجه در سال جاری با شیوع کرونا و تاثیرات آن براقتصاد پیشنهاد کرده که دولت ضمن استفاده از ظرفیت بخش بهداشت و درمان برای اشتغالزایی و رشد اقتصادی تمرکزش را بر حمایت از خانواده‌ها به خصوص خانوار‌های نیازمند قرار دهد.

در شرایطی که بهای جهانی نفت و مشتقات آن در نازل‌ترین سطوح خود به سر می‌برد، قیمت بنزین در ونزوئلا به اوج رسیده است. هرچند نرخ دولتی بنزین در این کشور به یک سنت هم نمی‌رسد، اما در نبود عرضه، مردم مجبور به خرید آن در بازار سیاه هستند؛ جایی که قیمت‌ها تا 4 دلار، یعنی بیش از 400 برابر قیمت یارانه‌ای نیز می‌رسد. این وضعیت نتیجه تحریم‌های آمریکا و سیاست‌های غلط مربوط به یارانه‌های کور است....

برای یک فروشنده ساده که به توریست‌ها بستنی می‌فروخت، ورود به صنعت گسترده میکروباتری‌ها و قرارداد‌های جذاب سیلیکون‌ولی، رویایی بود که هرگز فکرش را هم نمی‌کرد روزی به واقعیت تبدیل شود.

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح نخستین سری طرح اقدام ملی مسکن در خرداد و تیر امسال خبر داد.

مبلغ یارانه معیشتی اردیبهشت برای خانوار‌های یک نفره، 55 هزار تومان؛ دو نفره، 103 هزار تومان؛ سه نفره، 138 هزار تومان؛ چهار نفره، 172 هزار تومان و پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان واریز می‌شود.

غول حفاری دایاموند آفشور با درخواست حمایت در برابر ورشکستگی، دومین قربانی بزرگ سقوط بازار نفت پس از شرکت وایتینگ پترولیوم در آمریکا شد.

شاخص دلار در معاملات امروز افزایش یافت.

رییس کل بانک مرکزی در خصوص تسهیل خدمات پرداخت خرد به مردم با شکل استاندارد و یکپارچه در بانک‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

قیمت نفت روز سه‌شنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به محدود شدن ظرفیت مخازن نفت جهان و پیش‌بینی بهبود اندک تقاضا برای سوخت پس از کاهش محدودیت‌های قرنطینه، به روند نزولی روز گذشته ادامه داد و کاهش یافت.

در سومین روز هفته، دلار از کانال 16 هزار تومانی پایین رفت، ولی توانست به سرعت خود را احیا و کانال یاد شده را حفظ کند. در ابتدای روز دوشنبه، شاخص ارزی تا نقطه 15 هزار و 870 تومان پایین رفت. این موضوع موجب شد انتظارات کاهشی کمی در بازار تقویت شود؛ ولی نکته جالب آن بود که خریداران به سرعت وارد بازار شدند و با افزایش فعالیت، قیمت را به کانال 16 هزار تومانی بازگرداندند.