شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

در شرایطی که به لحاظ پاسخ به حداقل نیاز به عرضه جدید واحدهای مسکونی به بازار مسکن در قالب آپارتمان‌های تازه‌ساز باید سالانه دست‌کم 96 هزار واحد مسکونی به بازار مسکن شهر تهران اضافه شود اما در سال 98 تنها 66 هزار واحد مسکونی ساخته شد که 32 درصد کمتر از کف نیاز بازار به واحدهای مسکونی تازه‌ساز و عرضه مسکن به متقاضیان است.

از بین 31 استان کشور، فقط هشت استان تورم نقطه به نقطه بالای 20 درصد را به ثبت رساندند. تورم نقطه به نقطه میزان افزایش شاخص قیمت مصرف‌کننده نسبت به ماه مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

صعود ممتد بورس تهران گویا پایانی ندارد و دیروز شاخص کل توانست با قدرت وارد ابرکانال 800 هزار واحدی شود. هم‌زمان ارزش کل بازار از 3000 هزار میلیارد تومان فراتر رفت و این مرز روانی را نیز شکست. گرچه فروشندگان فشار محسوسی را وارد می‌کنند، اما همچنان جبهه متقاضیان برنده بلامنازع این نبرد هستند. به‌طوری‌که دیروز در رکوردی دیگر، خالص خرید سهامداران حقیقی در بورس به بیش از 1500 میلیارد تومان...

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت،‌تجارت و صادرات و دو بیمه البرز و اتکایی امین از طریق صندوقهای سرمایه‌گذاری با 20 درصد تخفیف به مردم عرضه می‌شود.

نخستین پیش‌فروش 5 محصول ایران خودرو در قالب فروش عادی در سال 99 از فردا 9 اردیبهشت آغاز خواهد شد.

نخستین اطلاعیه وزارت اقتصاد درمورد فراخوان واگذاری پذیره‌نویسی واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) منتشر و در آن اعلام شد که پذیره نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکان‌پذیر است. نکته مهمی که مطرح است این است که در این فرایند کد ملی جایگزین کد بورسی نمی‌شود و به گفته مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، کد ملی مبنا قرار می‌گیرد، اما برای نقل...

براساس اعلام مرکز ملی آمار ایران کردستان و کهکیلویه و بویراحمد به ترتیب با 39 و 37 درصد بالاترین نرخ تورم یک ساله، فارس با 28.5 درصد وآذربایجان غربی 29.7 درصد کمترین نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین را داشت.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه صاحبان مشاغل خودرویی تکلیفی به تسلیم اظهارنامه مالیاتی ندارند، گفت: مالیات عملکرد سال 98 این مودیان، به روال سال‌های گذشته به صورت مقطوع تعیین می‌شود.

براساس گفته‌های یک منبع آگاه، به احتمال زیاد طی امروز و فردا ستاد تنظیم بازار تکلیف نهایی قیمت‌ها را مشخص و به خودروسازان ابلاغ خواهد کرد.

پس از قیمت‌های منفی نفت، تبدیل کشتی‌ها به مخازن شناور در دریا با محموله‌های بدون مشتری و افزایش خلاقیت معامله گران برای انبار کردن نفت، فصل بعدی در بحران نفت که آغاز تعطیلی تولید خواهد بود، اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.

در معاملات صبح امروز شاخص کل بورس تهران با رشد بیش از 10 هزار واحدی به 808 هزار و 440 واحد رسید که در تاریخ بورس ایران بی‌سابقه است.

بنزین در ونزوئلا در پی بحران کمبود سوخت از ارزان‌ترین بنزین جهان چرخش 180 درجه‌ای داد و بالاترین نرخ را در جهان پیدا کرد.

گروه صنعتی ایران خودرو با تدوین برنامه‌های دقیق و حساب شده برای تحقق جهش در تولید و ایجاد همدلی در داخل مجموعه و همچنین در ارتباط با زنجیره تامین و سازندگان، آمادگی دارد تا با حمایت تصمیم گیران و نهاد‌های حاکمیتی تمامی اهداف را جامه عمل پوشانده و محقق سازد.

تخصیص تسهیلات یک میلیون تومانی به 23 میلیون خانوار یکی از مصوبات جلسه ستاد اقتصادی دولت به‌منظور حمایت از خانوار‌های ایرانی که تحت تأثیر تبعات اقتصادی شیوع بیماری کرونا قرار گرفته‌اند بود که روند اجرایی ثبت نام و پرداخت آن از ساعت 22 روز 27 فروردین آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی توضیحاتی در مورد عرضه نخستین صندوق ETF تحت عنوان واسطه‌گری مالی که شامل سه بانک و دو شرکت بیمه می‌شود، ارائه کرد.

مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران عنوان می‌کنند با وجود رشد قیمت مسکن طی یک‌سال گذشته، همچنان امکان خرید آپارتمان در شهر تهران با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان وجود دارد.